Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Carina Andersson - 30 juni 2011 23:18

Märkligt när man har semester så går luften ur en lagom då det är dags att sätta sig vid datorn.........Alltså har jag inte haft ork till att blogga den sista tiden.

Men lite sammanfattning: Det har ju varit midsommar!! Den firade vi tillsammans med My o Rickard samt lite andra (faktiskt väldigt trevliga) 08:or;;)) Vi hade en HÄRLIG avkopplande afton med mycket god mat o dryck!! Dagen efter blev Bosse satt i arbete, i form av att vara behjälplig att banka ner pålar till hästhagar samt lite elinstallation. Vi hade med oss Wilma, Betty, Millie o Kellie o de var jätteduktiga! Jag vill framför allt framhålla Millie, som var med oss som en skugga i hagarna! Hon är så himla följsam!!! Alla hundarna har verkligen fått njuta av det fria lantlivet och springa runt på den härliga ängen!! På midsommardagen tog jag Wilma, Betty o Millie med mig på en tur upp mot skogen. Tänkte att jag skulle utforska de härliga omgivningarna.........Jo, utforska, hm??? Jag gick näst intill vilse o kom inte ut, där jag tänkt mig........Men en skön runda på 2 timmar blev det!!!! 

På söndagen åkte vi åter till Örkelljunga men nu hade vi Amy med oss! My o jag red en härlig runda, också den på två timmar;;) Inte fullt så jobbigt för mig, i alla fall;;) Men vilken ridterräng!! Efter vår ridtur släpptes Amy i en egen hage o vi grillade o åt tårta!! En härlig heldag alltså!!

På måndagen den 27:e fyllde Bosse år o vi grattade honom med lite paket o god mat o tårta! 

I går, fint väder o Mathias, jag, Marcus tog Kellie o Freya med oss ner till havet o badade......Första doppet för i år!!! Det blev också första gången som Kellie badade!!! Som vanligt hade vi med oss det säkra "badfenomenet" Freya!!! Så Kellie hade inte annat att välja på mer än att gå i. Vi gick låååångt ut ( för alla er som inte vet, så har vi det jättelånggrunt här vid vår kuststräcka o man kan nästan komma halvvägs till Danmark, innan man kan doppa sig) men tjejerna fick sig en simtur!!!! Skönt!! Vad som var mindre skönt sen, för mig, var att jag var tvungen till att bada Kellie o Freya;;( Freya gick väl an, med hennes lätta päls men Kellie..... Så det blev både bad, kloklippning samt föning!! Men fina blev dem!!

Men VARFÖR ska det behöva finnas fukt exem??????????? Så enkelt det hade varit att bara gå ner med hundarna låta dem bada!!!!!

Jag har tränat med Amy i går för Carina o det går bara bättre o bättre!! Hoppas nu att den känslan är den samma till helgen, då är det tävling!! 

En MASSA saker är på ingående........Utställningar, hästtävlingar, MH, bröllop, bjudningar, sommarfest!!!!!!!! Roligt men hoppas att kalendern räcker till!!!!! Hade anmält till ett par tävlingar med Amy men upptäckte att jag jobbade då.....Men hallå, vad är det????????? Det har jag inte tid med   

Här kommer i varje fall lite bilder från tävlingarna i Trolleholm. Det är Sussi som varit framme med kameran!!! Tack för det Suss!!!!



Framridning

     Min fina AmyCarina 

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards