Direktlänk till inlägg 25 januari 2015

HÄRLIGA O LEDIGA DAGAR

Av Carina Andersson - 25 januari 2015 22:18

Jag mår definitivt bättre, skönt;)))
En lördagsfrukost tillsammans med mannen o sonen och därefter en heldag i stallet gjorde lördagen;) För att boosta häst temat besökte jag tävlingarna i dressyr på den förra ridklubben, Dagstorp! Jag fick se många fina ekipage och det är inte förutan att man fick otrolig mersmak!! Nu är jag verkligen taggad;)))))
Lördag kvällen bjöd på mys med vovvar, extra god middag då mannen gjort Black and White med klyftpotatis o bearnaisesås;) INGEN sallad då vi äter detta till vardags.......
En lagom bra film på TV och sen var denna dagen till ända.....

Söndag o sovmorgon. En tur till Järavallen med de vita som fick mycket uppmärksamhet;)
Inga vita schäfrar förklaringar utan en ända enkel förklaring att de var vita herdehundar:)
Solen sken från en klarblå himmel och den utlovade snön som skulle kommit igår och legat kvar, lyste med sin frånvaro......
Bosse var snäll o ställde hemmet tillrätta o kom sedan upp till stallet med nykokt kaffe och sedan hade vi, en gemensam eftermiddag i stallet. Jag red Amy som var riktigt fin;)
Hennes ambition o egen motor är både till glädje samt lite tålamodsprövande............
Vi skrittar, jag vill bara formgiva för innerskänkeln, då börjar hon takta lite och tänka; Nu är det trav som gäller......jag håller i mot, ger nya eftergifter för innersidan och då tänker Amy; Ja men var det inte trav, då är det galopp;)))
Io vilade idag men i morgon är det dags för båda igen;)

Väl hemma igen var en varm dusch som en befrielse för genomfrusna tår! Kaminen har gått "nonstop" och vi har, i skrivandes stund, en härlig värme i huset;)
Sett en nostalgisk film, Top Gun, och för min skull hade det varit trevligt om Tom Cruise landat i vårt hem;))


Carina

Solen lyser upp skogsstigarna

O vattendropparna lyser om iskristaller på trädgrenarna.....

 
 
Ingen bild

Sussi

26 januari 2015 22:23

Vad är Tom Cruise mot Bosse? Absolut ingenting!
Nu styr vi kosan söderut, jag hör av mig när vi är tillbaka.
Många kramar till er.

Carina Andersson

28 januari 2015 23:28

Hej Suss!!!!

Både du o jag är väl ganska så realistiska men visst är det tillåtet att titta eller önska???;))))
Däremot tror jag inte att herr Cruise hade ställt upp som hästskötare men han hade säkert blivit en "stallmagnet":)))
Hoppas ni får det superskönt o var rädda om er!!!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards