Alla inlägg under december 2010

Av Carina Andersson - 31 december 2010 18:48

I alla fall de återstående timmarna! Vad tiden "rinner" iväg!


Året som gått har väl inneburet blandade känslor men för att nämna några speciella händelser, både bra o dåliga, så kan man väl sammanfatta det så här


  • My o Rickard gifter sig!!!:::))
  • Vi köpte Wilma o Betty!!!::)))
  • Amy har utvecklats ytterligare med bra tävlingsresultat ( dock inte med mig som "pilot" utan med min genom duktiga namne, Carina Andersson) Samtidigt visar hästen att hon har potential men nu är det JAG som ska lära mig den mentala träningen inför tävling och utveckla min ridning!!!:)
  • Jag har blivit fast anställd i Lunds Kommun!!!;;))
  • Mathias har blivit fast anställd!!!::)))
  • Marcus har blivit jätteduktig i skolan o fick bra betyg!!!:::))
  • Alla "små" men roliga, spännande, vardagshändelser som förgyller tillvaron;;))
  • Åsknedslaget, som mest inneburet skit, både ekonomiskt samt extra jobb;;;((((( Fast vi fick ett fint sovrum o vardagsrum......

Jag har säkert "glömt" nåt eller förträngt men detta var i alla fall i stora drag. 

Jag hoppas verkligen att 2011 ska innebära mycket positivt, både för oss, i vår familj, samt alla vi känner!! Ska man se det mer "storskaligt" så hoppas jag att år 2011 ska innebära gott för ALLA!! Svår önskning då världen ser ut som den gör o på vilka beslut som fattas........Inte minst vad det gäller sjukförsäkringar med mera....


Angående nyårslöfte......Det är väl inte lönt att avge några??? Jag menar; Vad är det för speciellt med dem?? Man kan väl avge ett löfte under året som gick eller det som kommer? Om inte så tenderar de att bli mer långvariga!

Jag VILL i alla fall sluta röka och gå ner i vikt!!


Hejdå 2010!!!!!!!


Carina

Av Carina Andersson - 24 december 2010 07:56

Ja, som sagt så önskar vi, familjen Andersson på Kennel Pocketbay, en riktigt God Jul till alla hund o hästvänner!! 

Jag hoppas att ni får en trevlig, rogivande dag tillsammans med familj samt att ni får mycket god mat o MÅNGA paket  


Vi har fått ett par fina julhälsningar till, den elektroniska vägen och jag tackar Christina, vår instruktör på brukshundsklubben samt Yvonne med familj för de fina korten!


Christinas duktiga hundar

  



 Elly, Meya o Mezzi

  


GOD JUL!!


Carina

Av Carina Andersson - 21 december 2010 21:07

Börjar nämligen känna mig förkylningskass IGEN!;;((
Känns tjockt i halsen o fryser, liksom inombords.....I o för sig inte konstigt med tanke på att det är - 15


Idag har jag varit ledig, så jag har passat på att göra brunkål, tvättat ett par maskiner tvätt, renbäddat våra sängar och allmänt farit runt.

Jag har tre colliesar som är i ett STORT behov av ett bad men jag tycker inte att det är läge att bada dem nu......


Har fått några julkort idag via det "klassiska" sättet o de pryder nu sin plats på kylen. I år kommer väl julkorten att "ramla" in, bara för att man inte skickar själv....

Ett annat, se nedan, kommer från Helena o Kent på Miolegend´s Kennel


  

Tack så jättemycket Helena!


Nä, annars inget nytt

Det blir en tidig kväll, skönt att krypa ner i renbäddat  


Carina

Av Carina Andersson - 18 december 2010 16:52

Mitt tangentbord till min käre Mac har lagt av.......Därför "tystnaden" på bloggen.

Hade egentligen tänkt att köpa ett nytt igår men det hanns inte med...Så idag har jag kört en massa ärenden samt inhandlat ett nytt tangentbord. Jag var helt övertygad om att jag köpt ett trådlöst, alltså ett sådant som jag hade tidigare men det var det inte alltså. Men det går väl lika bra med "tråd"  Det "svåra" blir nu att "lära" sig var man har bokstäverna.......Annars är det ett smidigt tangentbord men jag hade nog velat ha ett trådlöst i alla fall.........Fördelen blir att jag inte behöver hindras av att batterierna tar slut!!


Jätteskönt att vara ledig idag, trots att jag farit fram o tillbaka. Ska på julfest i stallet o ser fram emot det.



Har föresten fått ett par fina julkort till:



Först ett från Malin o Sunnantorps Kennel

  


O nästa kommer från Kennel Vallgården

  


Jag säger ett varmt tack till Malin med familj samt Eva-Liz på Vallgårdens Kennel



Carina

Av Carina Andersson - 15 december 2010 23:42

Jisses vilken ÖKNING med kommentarer!!! ROLIGT o TACK ALLA!!! Helt plötsligt "täcktes" hela Sverige in! Nja, eller nästan i alla fall!

I kväll är det KALLT!!! - 10 grader, BRRR! o i morrn har de lovat snöoväder med varningar runt om, i hela landet........

Ber till högre makter att vädret blir bättre!


I kväll har jag jobbat tillsammans med en massa kolleger från bemanningen och vi var på ett mycket trevligt ställe med en MYCKET bra chef! Ordinarie personal var på julbord och helt plötsligt ringer denna goa chef o säger; Har beställt tårta till er, så har ni nåt gott till i kväll!!!! Imponerande!   

Annars har det blivit en låååååång dag för mig idag. Var på APT möte klockan

13:00 - 15:30 och sen direkt till kvällspatrullen o jobba till 23:00........Är liiite trött nu......

Så natti!


Carina

Av Carina Andersson - 13 december 2010 22:40

I dag har jag o Bosse varit gifta i 24 år!!!! GRATTIS till oss båda, säger jag  

Jag fick en fin bukett med blommor men annars var vi ganska så "vardagliga" av oss! Om inget annat så åt vi Lussekatter till kaffet! "Katterna" bakade jag i går, innan jag åkte i väg till jobb. 

Nu ser vi fram emot nästa års SILVERBRÖLLOP!!! 


Vi har också fått ett par julhälsningar och jag tänkte publicera de vi får, allt eftersom de kommer. 

Den första julhälsningen kommer från Kennel Craving, Norrköping. Det är Thullie o Madde som varit så snälla o skickat denna fina hälsning till oss!


  

Nästa läckra kort kom från Sandra o Tågabo´s Kennel. Sandra föder upp Vit Herdehund


  

Tack Thullie, Madde o Sandra för de fina korten!!!

Själv känner jag att skulle jag göra så fina kort som ni gör.....Då hade jag fått börja strax EFTER jul, för att det skulle vara klart till den kommande julen!!



Jag har länge tänkt att jag skulle sammanfatta våra hundars personlighet....Nu har tänkt, så håll till godo!


Freya: Gammal dam men i god vigör. ÄLSKAR fortfarande mat och upplevs då som 10 år yngre!! Hon tror att collies är tvåkönade, då våra hundar, till en början ständigt förökade sig, trots att det bara var hanar!


Rocky: Han är "pappas" kille ut i klorna! Han snackar en massa o gapar högljutt om man säger aj, aj eller fluga! Han är polisen men också en liten ögontjänare......De få gånger jag skäller på hundarna så kommer han snabbt o fjäskar och hans ögon säger; Det var inte jag, mammy!


Easy: ÄLSKAR ALLA! Har nog inte riktigt någon "favvis" av Bosse eller mig. ÄLSKAR däremot att springa längs staketet o gapa efter traktorer! Han "leker" gärna med de andra men oftast vid "sidan av"

En annan "egenhet" Easy har, är att han trycker sig in mellan benen. Kanske inte så lätt att förklara för folk som får en lagom stor collieboll mellan benen.....


Lucky: "Mammas" kille" i STORA mått!! Klappar man honom så kliar han tillbaka, försiktigt o bara med framtänderna, samtidigt som ögonen snurrar runt i ögonhålorna........Hm......

SLUTAR man klappa honom.....då kommer tassen!


Millie: Också en liten polis! Vill gärna ha koll på de andra i flocken och styra upp i ledet! Har ett STORT föremålsintresse o springer mer eller mindre, med en trasa eller annat i munnen. Detta kan också utgöra en "fara" för de andra hundarna, då hon gärna springer rakt fram o ryster föremålet i huvudet på de andra! Alla duckar!

Är en väldigt tillgiven och vet inte vad gott hon ska göra mot oss i familjen!

Slickar ALDRIG oss, däremot lägger hon upp huvudet mot kinden för att bli kelad!

Är helt underbar mot Wilma o leker/uppfostrar outröttligt!!


Kellie: Är PRIMADONNAN i flocken!!! Hela hon utstrålar; Här är jag! Vidare har hon en rolig benägenhet: Hon skrattar!

Hon är också väldigt "lättfotad" och kastar sig hejdlöst på rygg för att bli klappad på magen!! Hon är den som är sist in: Jag kommer när jag kommer, resonerar hon. Samtidigt som hon älskar HELA sin familj!

Har semester från Wilma, nu när Millie "tagit över"


Wilma: Är en väldigt lugn tjej för det mesta men som hon kan "dra på"!!! Hon försöker dagligen att fjäska för killarna här hemma men hon vågar inte mot Rocky;) Vidare vet/inser inte hur STOR hon egentligen är! Jag kan väl få plats i ditt knä, va........tänker hon! Hon studerar en massa och ibland kan man riktigt se hur hon tänker! En HÄRLIG tjej!!


Carina


Av Carina Andersson - 11 december 2010 11:19

Aldrig några roliga kommentarer på bloggen  Är lika förväntansfull varje gång jag loggar in o att där ska finnas nån.........Men nej  


Inte heller är det roligt att jag har migrän......fast det kan ju inte ni, mina blogg entusiaster, rå för i alla fall  


Nej, nu till nåt roligare! Nu börjar det närma sig hämtning av lilla Betty!! Det ska bli SÅ ROLIGT!!!!!! Har köpt ett nytt koppel o halsband till henne. Denna gången köpte jag faktiskt ett Jokke koppel/halsband. Dyra är dem men jag har velat ha ett sådant länge! Denna veckan som kommer får jag handla mat till henne. 

Ska också kolla upp om vi inte har en extra hundsäng här hemma men antar att den inte kommer vara "märkt" till valpen.......Det finns andra "spekulanter".........

Har fått tillåtelse av Malin, uppfödare till Betty, att publicera en av hennes bilder på Betty, så håll till godo!! Hon är så FIN!!!!!


Och har man inte annat att göra så kan man ju, som jag........skaffa ett nytt "huvuvbry", nämligen att sätta sig vid datorn och försöka att "snickra" ihop en ny hemsida!!! Vi får väl se vad resultatet blir framöver!




Sunnantorps Great Expectations - 4 veckor

  


Här är hon 5 veckor gammal

  


Carina

Av Carina Andersson - 5 december 2010 20:34

Men antar att man får känna sig lite trött o sliten......I går arbetade jag mellan 15:30 - 23:00 och idag började jag klockan 11:00 - 20:00. Den sista tiden är ju rätt kass, då man inte hinner göra nåt hemma, med hundarna eller med hästen innan man ska iväg o jobba. Nja, man skulle egentligen hinna nåt om man steg upp, typ 06:30 men med tanke på att man gärna ville hålla lite lördag i går kväll sen man väl var hemma 23:40 så var ju den tanken inte så roande.....

Men jag har varit på två bra ställen denna helgen. Har också verkat som ambassadör för min arbetsgivare idag. Träffade nämligen en trevlig tjej som funderade på att söka jobb på bemanningen, vilket jag varmt kunde rekommendera! 

LEDIG i morgon, en MÅNDAG, av alla dagar  


Denna helgen har Mysa o Rickards valpar åkt till sina nya hem. Fy, vad man saknar de "små" liven!!! Men de har kommit till bra familjer och det är det viktigaste!!! 

Jag kommer helt säkert att träffa de flesta av dem framöver och ser fram emot det!



Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards