Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

SÅDANA DAGAR VILL JAG HA FLER AV

Av Carina Andersson - 29 maj 2012 23:02

Ja, åter igen, har det hänt en del sen jag bloggade sist! Får väl skylla på familj, jobb, hundar, häst, renovering eller ja, välj själv.....Hur som helst, det har varit mycket här hemma och åter igen är lusten av att blogga inte så stor, då man inte får respons men antar att det är FB's "fel", då fler är som jag, att man fastnar där;))

I lördags var vi, My och jag i Åhus och ställde ut. Jag ställde Wilma o Bettan och My skulle debutera i officiella sammanhang med Ronja samt att hon skulle ställa ut Charlie. Överlag har antalet anmälda hundar till utställning sjunkit vilket, till stor del. kan bero på att det trots allt kostar en del att ställa ut men vad jag däremot tycker är roligt, är att antalet anmälda collies har ökat, skoj! 

Ronja, en mycket härlig och öppen tik, inte helt olik, till sättet, vår Kellie här hemma får Excellent! Charlie som inte är ställd på rätt länge, får även han, Excellent. STORT GRATTIS Loppa till dina fina hundar!!

Sist ut i ringen, Vit Herdehund och fyra deltog, där samtliga fick Excellent men inget CK delades ut. Wilma vinner däremot sin klass, Öppen klass

Jag är av förklarliga skäl väldigt nöjd med resultatet!

Väl hemma tar jag tjejerna på en välbehövlig timmes promenad, är i stallet, fixar med trädgården samt tvättar. Nackdelen med sommaren är, att inte bara blommorna växer utan allt annat med, som är mindre trevligt.....Har man sen, tillika, en för stor trädgård, så är det svårt att hinna med i svängarna, så att säga.....

På kvällen var det ju dags för schlager festival där jag tvingade mig fast i soffan, för att se när Sverige blev representerat men sen avtackade jag mig och uppsökte min säng. Med facit i efterhand ångrar jag att jag inte tittade på själva röstningen, med tanke på att det gick så bra men helt klart den BÄSTA låten!!! Allt annat lät ju likadant och jag kom på mig själv att ställa frågan om vi började bli gamla, eller vad??? Vi som är uppväxta i bästa ABBA ålder!!

På söndagen, Mors Dag tillika, var det åter dags att stiga upp tidigt och bege sig till Skurup. Vi hade samma utställningssällskap som gårdagen och vilken Dag det blev!! Charlie blir bästa hane och slutar som BIM! Jätteroligt för dig My!

Betty får Excellent samt CK och slutar som andra bästa tik med Res.Cert och vinner gör Wilma som får sitt andra Cert och blir BIR!!!!!! Jag är så oerhört stolt över mina tjejer och all den positiva kritik de får, både i samt utanför utställningsringen!!

Senare på eftermiddagen blir jag positivt överraskad av att våra tre, underbara barn, uppvaktar mig med blommor, Triss lotter och en stor Spettkaka!!! Jag bara ÄLSKAR spettkaka, en SANN skåning med andra ord;;))))

Dagar som denna hade jag gärna kört i repris!!!!!


Carina

 
 
Ingen bild

loppa

30 maj 2012 13:22

ett stort grattis till dig och dina fina hundars prestationer, det är ni väl värda. Sedan hade det ju inte kunnat inträffa på en mycket bättre dag, det vill säga mors dag! Många kramar till dig älskade mamma :)

Carina Andersson

30 maj 2012 17:46

Tack så jättemycket Lopp!!! Värmer gott att höra och tack än en gång för en underbar dag!!!
Kramar tillbaka till dig, min älskade dotter

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards