Alla inlägg den 23 november 2012

Av Carina Andersson - 23 november 2012 19:56

Både Bosse och jag varit lediga! Hade bestämt att vi skulle åka till grannlandet, Danmark och avsluta mina danska konton. Turen gick Helsingborg - Helsingör, smidigt men inte billigt! 440:- t/r
Körde via Strandvejen och slängde suktande blickar på alla fina danska hus med halmtak och fantastiska lägen! Väl framme i Espergaerde så körde jag en nostalgi runda och visade Bosse runt var jag hade arbetat och sen blev det banken. Skönt att ha det gjort! Köpte varsin varm och fin tröja till Mathias och Marcus. Naturligtvis blev det en dansk klassiker med......röde pölser med bröd, senap, ketchup och rostad lök;)) För övrigt är det lite konstigt, för det smakar ju aldrig så bra som just i Danmark! En stund senare blev det kaffe och min absoluta favorit, tebirkes! En blandning mellan en fralla och ett wienerbröd med nån mandelmassa som fyllning! Supergott!!
Väl hemma i Svedala igen åkte vi till stallet och gjorde vid Amy och mockade och sen till affären och handla. Mathias och Sofie kom hem och vi åt Tacos och drack gott vin till. Kaminen tänd för kvällen, hundarna fått mat och nu slappas det i soffan! Om en stund blir det kaffe, lite godis och filmtajm;)
Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards