Direktlänk till inlägg 1 september 2014

UNDERBAR MÅNDAG

Av Carina Andersson - 1 september 2014 23:04

Vilken underbar dag jag haft idag, måndag och allt;)
Fast först lite om gårdagen......
Vi hade ett regn oväder som sällat skådats och t.o.m SMHI hade "glömt" bort att gå ut med varningar....... I Malmö som drabbades värst av detta skyfall hade upp emot 80-100 mm och viadukter, parkeringar, garage, källare med mera svämmade över;(
Detta var det värsta ovädret som drabbats Malmö, sydvästra Skåne på 150 år!
Mitt i allt detta kaoset försöker Elin med Movits att ta sig ner, till deras första utställning i Skurup, bara för att upptäcka polis avspärrningar, köer av icke dess like för att sen inse att de inte kommer fram någonstans. Det är inte förutan att jag känner med Elin, taggad till tusen och med en renbadad och fönad Movits som fick vända......
Fast jag och Bosse så gärna hade velat träffa er så är inget värt att riskera att utsätta sig själv eller andra för fara och det kommer ju fler utställningar;)
Bosse och jag väntar vidare och som de säger; Den som väntar på något gott.......
Jag tycker så synd om alla de som drabbats av skador och översvämningar.......Inte nog med problemet i sig och alla de skador det för med sig men även med eventuella duster med försäkringsbolag etc;(
Vart tar vår miljö vägen??? Vad är det som händer? Är det inte dags att på allvar börja tänka på konsekvenserna av vårt levende.....

Tillbaka till utställningen som ändå startade ( för dem som kunde komma dit och man kan ju undra om anmälningsavgiften betalas tillbaka till dem stackarna som inte kom fram)
Vi kunde, utan problem ta oss till Skurup och bevittna Wilmas dotter, Alice när hon tog sitt tredje Cert och blev BIM!!! Ett STORT GRATTIS till Emily och Alice!!!!!
Så himla roligt!!!

Idag då....

Då skiner solen och fleece jackan man hade på sig på vägen till stallet kunde tas av!
Snacka om kontraster!
Jag har ridit både Amy och Io idag. Io är en underbar häst! En härlig personlighet, nyfiken och lite busig med glimten i ögat men inte dum på något sätt. Hon har en vilja att bara till lags och lyssnar på en. En positiv tjej! Vi jobbar på och har utvecklats, på det sättet att vi börjar "hitta" varandra;) I veckan är det dags att för vår första "träning" för Carina och det ska bli spännande att höra vad Carina har att säga om oss;)
Med tanke på Io's ålder så ska hon tas sparsamt och det viktigaste är att hon ska tycka att det är lika roligt som jag gör;)
Amy har också varit fin att rida och det är otroligt hur mycket man får "gratis" i att rida två hästar, samt i kombination med träning!
Efter hästarna blivit ridna och ompysslade åkte jag hem och fixade till lite på hemmafronten för att sen köra till skogen med Wilma, Betty och Aima. Emily och Alice mötte upp och vi fick oss en härlig runda!!
Efteråt satte vi oss, tillsammans med hundarna på ett öppet fält, översållat med ljung och bara njöt av hundarna, vädret och sensommarlukter!!

Kan man inte bara beställa fler sådana här dagar???

Carina

Betty har en alldeles egen kudde i form av Rocky;)
Ser ju inte helt fel ut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards