Direktlänk till inlägg 2 september 2014

VÅR TISDAG

Av Carina Andersson - 2 september 2014 22:02

En lugn och skön förmiddag hemma, tillsammans med vovvarna. Blev varse om att jag får förstärka våra kompost stängslen ner till dungen då Wilma har, smart som hon är, kommit på att hon bara genom att lägga sin kroppstyngd kan trycka ner stängslet......
Matte är inte glad;((
Strax innan lunch åkte jag ut till stallet och pysslade om hästarna. Jag red Io först och det är en otroligt duktig tjej;) I dag la jag in lite "slingor" där hon ska välja att följa mig samt stärka sig.
Hon är lyhörd för sätet och hjälperna och man blir så glad över att rida henne;))
Därefter var det Amy's tur och jag hade egentligen tänkt att ta ett pass i ridhuset men väl ute på gårdsplanen och med en strålande sol så bestämde jag mig för en härlig uteritt i stället;) Till en början var Amy ganska loj men allt eftersom taggade hon till och blev riktigt fin;)) Jag brukar, uteritt till trots, utnyttja Ulla Håkansson's filosofi att ta nytta av hästens egen motor vid uteritter och lägga in lite öppnor, sidvärtes med mera..........Jäkligt svårt att låta bli;)))
Vi råkade på en mindre rolig syn på vår tur i dag och stötte på en död räv. Ganska så stor var den, halvt uppäten, luktade illa och ja.........;((
Amy tyckte att det var lika läskigt som jag.....
På vägen tillbaka till stallet lät jag henne skritta på lång tygel och jag satt bara där och åkte med då hon plötsligt blir rädd för en skock med fåglar som lyfte från ett träd.....
Usch, den känslan är inte så rolig.......Det känns som en skälvning i hästen för en tusendels sekund och nästa känsla är att dem sätter alla fyra skorna i marken och man vet inte om de bara ska dra i väg eller sansar sig....Puh;)))

Flädie Lantmanna affär ringde och meddelande att min hjälm kommit!!!;))
Så idag är även jag ägare av en lättviktshjälm och Io fick ett nytt bomulls täcke, för inte kan man ha en skitig skimmel??;)))

Kompostnäten är fixade och alla hundarna var med och "hjälpte" till;))
Grillat i kväll, mumsigt!!

Carina

Mor och dotter gör mig uppmärksam på att där kom något utanför;)
Wilma skymtar i spisluckan och därmed är det ingen fara på taket;))
Allt lugnt med andra ord;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards