Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Carina Andersson - 31 oktober 2010 21:06

I dag hade jag, som rubriken lyder, sällskap till macken. Sällskapet bestod av båda sönerna samt tre hundar. Nu är det ju inte var dag man får ett sådant stort följe med sig även om det hade varit roligt  Jag hatar nämligen att tanka bilen! Det är så vansinnigt tradigt!!! 

Nej, anledningen var att vi egentligen skulle kört till skogen med Millie, Kellie o Wilma men Mathias blev inringd av sitt jobb så vi var tvungna att vända om igen  

Visst, jag hade kunnat åka ändå men jag har som sagt miljoner med saker som måste göras här hemma. Så det blev att måla elementen en sista gång. Lite svårare att se idag men jag tror ändå att det blev bra. Hur som helst så är det tusen gånger bättre än det gamla nikotingula. 

Är så fruktansvärt nöjd med helheten o det, innan möblerna är på plats! 

Kunde inte klippa gräset idag för det skulle ju naturligtvis börja regna i går kväll  

Jag har i alla fall renbäddat i vår säng, putsat sovrumsfönstret, in o utsida samt karmar. Dammtorkat, dammsugat  o torkat golv! Snacka om att det ska bli skönt att krypa ner i sängen i kväll!

Tvättmaskinen har snurrat tre gånger idag o bortsett från ett par maskiner så är det tomt för denna gången......

Senare på eftermiddagen tog jag bilen o körde till Lund. Tittade på en ny dammsugare ( vi har en benägenhet att avverka sådana i parti o minut) Hittade en men den var ganska så dyr. Men har bestämt mig för att köpa den när där finns utrymme till det. Det var en Nilfisk med en väldigt bra sugeffekt samt att den var rejäl utan att för den skull, vara tung. 

Handlade och sen körde jag ut till Amy o mockade. 

Sen blev det till att laga middag o jag gjorde faktiskt, äntligen, säsongens första äppelkaka!! Jag som varit så sugen på det men inte kommit till skott!!!! 



Vår lilla svarta katt är borta......Hon blev överkörd.......

Vila i frid lilla du o säg hej från oss till Maggie


Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards