Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

FY SÅ HEMSKT

Av Carina Andersson - 6 juni 2011 22:10

I dag har jag inte gjort så många knop, precis.....Betty som annars är så punktlig med att väcka mig försov sig nog idag o jag vaknade av mig själv 08:50!!! SOVMORGON med andra ord 

Tvättmaskinen har gått men det tillhör ju vanligheterna......Och sonens säng är renbäddad. Bosse, den käre mannen anlände hemmet, strax innan middagstid, efter att ha varit i Tyskland o jobbat. Då hade jag redan avtalat med My att jag skulle köra o hämta hennes häst från betet o köra henne till sitt nya hem. Många mil i bil men helt klart bra för min bränna sedan gårdagen. Plus att man inte kan göra så mycket hemma om man sitter i bilen. Så mannen o jag körde iväg o hämtade hästen och på vägen upp, i höjd med vår "egen" avfart från E6:an så uppenbarades en ÄLG uppe på motorvägen, ett 10 tal meter från oss, i vårt körfält!!!!! Vi upptäckte den, som tur var i tid o kunde bromsa. Jag tackar vår lyckliga stjärna att jag inte behövde stå på bromsarna med häst i släpet samt att vi inte hade nån direkt bakom oss!!!! Men den stackars förvirrade älgen fortsatte över på motsatta körbanan o blev sedan påkörd av en mindre lastbil;;((((

Fy, vad jag tyckte att det var obehagligt! Först chocken över att där kommer en älg utspringande på motorvägen och sen trodde jag helt ärligt att vi inte hade några älgar här nere vid oss!! Och sen känslan över den stackars älgen! O allt annat elände som kunde ha hänt!!!! Rent bokstavligen talat så kändes det som hjärtat hamnade nere i fötterna!! 

Klippet nedan är tagit från Landskrona Posten: 


Viltolycka på E6 utanför Landskrona

En älg blev vid 15.40-tiden påkörd av en lastbil på E6 i höjd med trafikplats Lundåkra i södergående riktning. Olyckan innebar att trafiken fick omdirigeras en tid, men nu är alla körfält öppna igen. 

 

LANDSKRONA. En jägare kallades till platsen för att avliva älgen, som sedan fördes bort från platsen.

Lastbilschauffören klarade sig utan fysiska skador.


Carina

 
 
Ingen bild

Sussi

14 juni 2011 23:02

Vilken tur för er och hästen att sekunderna var på er sida!
Du kan väl lägga ut lite bilder från träningen i går, för Bosse tog väl några!?
Jag väntar fortfarande på receptet på den goda kycklingen, för det var ju inte hemligt.
Nu ska jag gå en runda med Wilmer den förskräcklige innan sänggåendet.
Godnatt på dig.

Carina Andersson

15 juni 2011 23:10

Hej Suss!

Ja, snacka om att ha TUR!!! Det var riktigt obehagligt!!
Njae, vi fick ju inte tagit några bilder denna gången men kameran ska med till nästa tillfälle!
Receptet kan du få när som!!::) Roligt att ni uppskattade den! Du ska inte ha receptet på den "goda" saffranssåsen som ni fick en gång?????;;)) Blanda i så fall bara vanligt varmt vatten med lite saffran o kanske några droppar Yes med.......;;)))
Wilmer är väl inte helt så förskräcklig längre?? Annars kan du ju kontakta Ceasar Milan!! Undrar VEM som hade fått ge sig??????
Roligt, som alltid, när du läser o kommenterar!!!
Kram
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards