Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

TÄVLINGSHELG

Av Carina Andersson - 19 juni 2011 22:43

Vilken intensiv helg det varit!! Men om vi tar det från början;


I Fredags jobbade jag, hem o tog en powernapp o sen ut till stallet. Jag red igenom Amy lite lätt o sen var det bara att göra henne fin inför tävlingen, dagen därpå. När Amy var färdig var det bara att sätta igång med att smörja sadel, träns o stövlar. Hemma strax innan 22:30, en dusch, packa ihop mina saker och göra de sista förberedelserna. I SÄNG!

Klockan 05:30 väckning......;;((( Ut i stallet, ge pållarna morgonhö och sen ut med Amy för finputs o knoppa man. 

Kom till tävlingsplatsen i god tid, startanmälde o tog en kopp kaffe ( man behöver springa på dass MÅNGA gånger efter en kopp kaffe)

Hur som helst så höllt tidsplanen o jag fick den framridning jag behövde. Men Amy var spänd. Programmet kändes väl sådär, vi gjorde vad vi skulle men långt i från bra. Det slutade på 65,8% o vi hamnade i den övre halvan av startfältet.

Efter att ha tittat lite, pratat med folk man känner så var det dags att vända hemåt. Amy blev ompysslad o fick morötter o sen komma ut i hagen. Bosse o jag putsade om sakerna till dagens tävling och körde hem till söner och hundar.

Fixade till lite hemma o ordnade mat o sen var det bara att köra ut till stallet igen för att fläta man och snygga till hästen igen......


I morse var det väckning 06:00 = SOVMORGON o sen upprepade proceduren sig mer eller mindre. Men i dag hade jag en avspänd häst att rida på!! Jag hade en helt annan känsla på framridning samt inne på banan. I det stora hela gick programmet bra, en del, mindre missar som man bara kan göra bättre till nästa gång samt träna mer. Men jag är mer än nöjd med både Amy´s o mina insatser idag! Jag var inte helt säker på upplägget i programmet, då jag inte började att kolla in det programmet, förrän igår. I dag fick vi ihop 61,5% och kvalgränsen, till att få tävla i medelsvår B går vid 62%, vid två tävlingstillfällen. 

Jag fick också en egen supporterklubb dessa tävlingsdagar!! Jag vill passa på att tacka Mathilda, Zandra, Bitte, Suss samt Karin för ert visade intresse för Amy o mig!! Det är jätteroligt och jag uppskattar det väldigt mycket att ni kommer!!! 

Nu är det vila för Amy i morgon o sen börjar vi träna inför nästa tävling!! 


På senare eftermiddag tog jag o Bosse ut större delen av vovvarna o gick en härlig tur på 1,5 timme. Tre hundar var hade vi, fast jag hade Betty o Wilma, så i den bemärkelsen hade jag dubbelt så mycket att jobba med 

Det slutade med att Millie fick vara okopplad, större delen av promenaden, vilket inte var några problem för oss...........Hon hade nämligen bry nock med att hålla ihop flocken.......Men hon lyckades! Vi är hemma, allihop och nu är det sängen som kallar!!!!


Carina 

 
 
Ingen bild

Sussi

21 juni 2011 22:39

Ni var så duktiga både du och Amy.
Din häst är helt underbar till sätt och utseende.
Sov gott! Sussi

Carina Andersson

22 juni 2011 16:03

Hej Suss!

Naw, vad du är söt!!! Jo, jag kan inte annat än att vara stolt över min häst!!! O tack än en gång för att du kom o tittade på oss! Är du sugen på att rida, så kan jag gärna lasta Amy o komma upp till dig!!

Nu har jag SEMESTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kram
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards