Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

SAMMANFATTNINGSVIS

Av Carina Andersson - 18 mars 2012 20:40

Oj, här har det ju inte hänt så mycket! Blir jag ursäktad av att jag har blivit "handikappad" ja, eller rättare sagt; Fingerkapad???  Mitt vänstra långfinger har nämligen och helt oavsiktligt blivit en aningen kortare.........så går det nämligen när man ska sära två tikar som kommit i luven på varandra och att man sen är så klumpig och kommer i kläm mellan kindtänderna;( Kontentan av detta.....Stoppa ALDRIG i några händer i närheten av nån hund eller kattgarnityr!! 

Det har varit en lång samt mycket smärtsam process som jag inte unnar någon annan att drabbas av. Efter sju veckor är fingertoppen, det som finns kvar av den, fortfarande svullen, domningskänslor, svårigheter att använda hela handen samt att det inte läker fort nog;(( 

I skrivandes stund har alla våra tre barn fyllt år och igår besökte vi dottern och svärsonen som bjöd, som så alltid, på mycket god mat, tårta och trevligt sällskap!

My och Rickard har åter igen haft stora framgångar med sina hundar/uppfödning. För 14 dagar sedan blev nämligen Dexter BIS 1:a i Trolleholm!!!!! Vidare blev de BIS 1:a i både uppfödarklass samt i avelsklass!! Stort Grattis till era välförtjänta framgångar!!! Det är ni värda!


Älskade Wilma fyller två år idag! "Lilla" pluttan, det var inte så längesen du var liten valp och tog mitt hjärta i besittning!

Systeryster, Bettan, den sprudlande glada och otänksamma, gjorde mig så otroligt stolt och glad idag! På Malmö's Intenationella Utställning i dag, 120318 får hon Excellent, CK, blir 2:a bästa tik och får sitt 4:e Cert samt Res. CaCib!!! Är det du, Bettan bus, som ska förverkliga mina drömmar om att erövra en championtitel?  

Sådana här dagar kan man, helt klart, ha fler av!! 


Carina

 
 
Ingen bild

loppa

19 mars 2012 09:05

Hej mamma, tack själv för den gångna helgen :) Jag har haft det super trevligt och framför allt när ni kom hem till oss för att gratta mig :) Jag blev jätte glad! Grattis själv till Bettans fina framgångar jag tror absolut inte att det kommer bli några som helst problem för henne att erövra championatet :) Det blir väl till att anmäla sig till brukdhundklubben nu då :) Många grattis kramar :)

Carina Andersson

19 mars 2012 09:13

Hej Lopp och tackar för kommentaren samt gratulationer!!!

Vad bra att helgen blev lyckad och du blev lite överraskad i alla fall;) Jag tycker att det är fantastiskt roligt när vi har så gemensamma intressen , som vi trots allt har!
Vi ses till helgen igen o var rädda om er!
Kram mammma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards