Direktlänk till inlägg 25 november 2012

NU ÄR BETTAN OCKSÅ FULLCERTAD!!!!

Av Carina Andersson - 25 november 2012 00:32

Ja, jisses vilken dag det blev idag! Säsongens sista utställning kunde inte gå bättre!! Det var Bettans andra start i Öppen Klass och hon går in i ringen och får Excellent......Ja, tänker jag, vi tävlar mot den andra tiken, också i öppen klass och vi får instruktioner om att springa ett varv till och sen pekar domaren på Betty och mig och visar oss till första placering;) Ringsekreteraren meddelar att vi får CK och ja..........CERTET!!!!!!!! Vår flurriga, fina Bettan blir fullcertad i en ålder av knappt 25 månader och jag är så himla nöjd att det gått så oerhört bra för båda våra tjejer;))
Vi ska också tävla om BIR och BIM och Betty erhåller BIM placeringen. Grattis igen till Junior hanen som fick sitt första Cert samt till BIR placeringen!
Jag o Bettan skulle egentligen kunnat ha lite sovmorgon idag men då My skulle ställa sin söta collietik, Ronja, så ville jag inte missa det. Det slutade med ett Excellent men inget CK för Ronja vet inte om att det är vinter snart. Med andra ord så fattades hon lite päls;)
Sen My åkt hem så bevittnade jag o Bettan en mindre cirkus i väntan på vår tur, nämligen bedömningen av vår gamla fina bruksras, schäfern.........I alla andra raser framgår det tydligt och klart att INGEN dubbel handling är tillåten!! Hm, varför har arrangörerna valt att lägga schäferringen för sig själv i en del av ridhuset och avsatt gott om plats både i och UTANFÖR ringen? Denna genuina gamla bruksras, känd för sin förighet och lätt för att lära inte kan visas utan hjälp av hussar och mattar som springer som tokar utanför ringen, utrustade med pip leksaker och bollar allt medan uppfödare eller andra handlers visar hunden inne i ringen och som kommunicerar med dem utanför med handuppsträckningar eller tillrop. Det var till och med en handler, ja, den INNE i ringen som hade mer göre med hjälpredan utanför än med själva hunden........ Och HUR kan en domare bedöma rörelser på en hund som egentligen ser ut som den håller på att drunkna?? ( frambenen viftar frenetiskt i luften)
Jag och en väninna var nära på att bli nedsprungna av en "hjälpare" och sen hon faktiskt sagt förlåt, så fortsatte hon men då var hon nära på att ramla över väninnans veterantik på 11 år....
En annan incident inträffade när plötsligt en man, också en hjälpare, helt frankt och utan tillåtelse från mig, satte sig bakom Bettans bur, när hon låg i, och började hojta och locka.......DÅ, fick jag nog och sa till honom, att du, jag vill inte att du sitter där, för jag har hund i buren, varpå han att sig och bara sa, jaha och lommade i väg........SUCK!!

Väl hemma igen blev Wilma överlycklig att Bettan var tillbaka! Hon skrek, så glad hon blev;)
Jag däremot, rusade runt och plockade ihop extra kläder och drack lite kaffe i en hast och sen bar det av till My och Rickard. Helena, väninnan som klarat överspringningen kom också dit och vi hade en trevlig kväll med god smörgåstårta och vin samt mycket hundprat;) Sen Helena kört vidare blev det filmkväll och soffläge och i morgon blir det nya äventyr men som sagt, det blir i morgon det;)

Nu ska jag sova och tänka mig tillbaka i ringen med Bettan, en HÄRLIG känsla!!!

Carina

 
 
Ingen bild

Andreas och Jonna

25 november 2012 06:14

Vad skoj att det gick så bra för Betty igår. Med två så underbara tjejer kan ni ju inte vara något annat än stolta. Vi hade gärna varit på plats och hejat på Betty, men det ville tydligen inte de illasinnade bacillerna. Vi glädjs dock åt det bra resultatet tillsammans med er och ser fram emot att träffa er vid ett annat tillfälle.

Carina Andersson

25 november 2012 20:02

Hej Andreas o Jonna!!

Åh, synd att ni inte kunde komma och jag hoppas verkligen att Jonna mår bättre nu samt att övriga i familjen ska klara sig! Ni är bara för söta och snälla med era fina kommentarer om tjejerna;)
Det var så himla roligt och inte minst att man får "lön för mödan", det blir ju, trots allt, en hel del jobb som man lägger på djuren och då är det desto roligare när det genererar till det bästa;)
Vi lär nog träffas;)
Bettan hälsar till er o tackar;)
Carina

 
Helena Carlsson Miolegends Kennel

Helena Carlsson Miolegends Kennel

25 november 2012 10:08

Jättegrattis till din goa heltokiga tjej fina resultat !
Du skriver så bra om just detta runt ringen, ångrar nästan nu att jag inte gjorde en anmälan, "gud det kunde gått jätteilla" & vi som bara stog o titta på...
En underbar kväll fick vi & vi hade ju all rätt att fira denna dag !!
Kram så syns vi snart igen...

http://www.miolegends.se

Carina Andersson

25 november 2012 19:52

Hej Helena!!

Stort tack för grattis hälsningen och STORT grattis själv till fina placeringar, med både Pripps och Fia!!!!
Fast jag ställer mig lite oförstående till vad du menar med att Bettan är heltokig........He, he, undrar VAD det var som fick dig att tro det? Men du har rätt;) Hon har en inbyggd Duracell, stor nog för att kunna försörja grannskapet med energi OM man nu kunde omvandla det ;))) Men tänk så effektivt och inte minst, så miljövänligt det kunde bli!!
Vad bra att du samtyckte angående mina synpunkter om schäferbedömningen. Jag var lite tveksam till att skriva om det men samtidigt är det sååååå irriterande!! Det är märkligt att det inte händer nån olycka!!
Vi hade det jättetrevligt igår och ett förträffligt vis att fira!! Synd bara att tiden går så fort;(
Skulle du ställa på My Dog? Om så fall, ses vi då!

Kram
Carina

 
Ingen bild

Jenny

25 november 2012 11:45

Grattis igen till certet!!
"Junioren" skickar många nospuffar till fullcertade Betty!!
Han blev junior bara 5 dagar före utställningen så det trodde vi aldrig!
Min kamera är jätteseg så det blev inga bra foto men filmen kommer med USB på posten i veckan....Jag kanske får en ny kamera i julklapp!?
Ja schäfer folket är högljudda, men domaren sa till flera gånger utan nån längre verkan. Samma regler gäller väl för alla, eller? Jag fick en obehaglig känsla när någon satt på huk nära bakom ryggen på mig vid flera tillfällen fastän jag vände mig om och tittade undrande.

Carina Andersson

25 november 2012 19:40

Hej Jenny!!

Stort grattis själv! Roligt när man får sådan start i debuten i officiella sammanhang! Tack för korten! Nu tror jag inte att det var så mycket fel på din kamera (fast vill du ha en ny, så låt inte "gubben" läsa detta;) utan det var nog två ganska uppspelta och tillika trötta hundar! Synd, för det hade varit roligt att visa bilderna i bloggen men vi får träna både oss och hundarna på domarposen, så blir det super till sist;) Så himla snällt av dig att skicka filmen, tack!!
Ja, visst är det ett ofog med denna dubbelhandling;( Det skulle ju inte behöva vara på detta viset!!
Tack för kommentaren och efter att jag svarat på de jag fått nu, så ska du få se att det hjälper att kommentera.........Jag ska nämligen blogga, IGEN;))))

Ha det så gott
Carina

 
Ingen bild

Jenny

26 november 2012 14:42

Ja, hoppas det kommer många tillfällen för domarposer!
Fast helt OK med glada hundar, även om det inte blir några bra bilder!
Hundarna verkar tycka det är kul med utställning, men kom igen!!!
Kan vi busa nu???

:)

Carina Andersson

26 november 2012 23:43

Hej Jenny!

Domarposerna kommer och inte minst när man inte anar det;) Men visst är det kul med utställningar;) Man gläds som bara den, när det går bra och de gånger det inte gör det, ja....då får man bara gilla läget och inte fundera på så mycket varför, det inte gjorde det!
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards