Direktlänk till inlägg 25 november 2012

ULLARED OCH TRE!! KOMMENTARER FRÅN IGÅR

Av Carina Andersson - 25 november 2012 20:38

Klockan ringde snor tidigt......05:10 och endast fyra timmars sömn gjorde inte saken bättre! Däremot var det relativt lätt att lämna den varma sängen, när väl hjärnan registrerat att det var idag vi skulle åka till Ullared;))) Mitt absoluta Mecka!!
Egentligen skulle vi haft besök idag av en familj som är intresserade av att träffa Wilma och Betty men detta fick tyvärr skjutas upp, då Bosse skulle "roa" sig med att dra upp kök och hallgolv. Vi har gjort efter bästa förmåga och mer därtill men uppenbart var det nåt som inte blev rätt, så nu får det göras om;( Så när jag fick erbjudandet av My att följa med henne och Josefin till Ullared, så var det beslutet inte sååååå svårt att fatta!!
Vi "landade" 08:20 och checkade ut 14:30 fast jag upptäckte, på vägen hem, att jag missat att titta på både väskor och pyjamaser;( En timme till, hade ju inte skadat........jag menar, vi åt ju också där, så på den tiden "förlorade" vi värdefull shoppingtid;))
Fast det är med livet som insats när man går där......ALLA dessa folk och kundvagnar som är breda som Autobahn! Det känns mindre gott när man får en sådan uppkörd i haserna!
Vi var i alla fall rättså effektiva och arbetade systematiskt oss igenom den strategi som var upplagd; Först häst och hundartiklar för att sen rikta in sig på julartiklar! Men efter inköp av totalt fyra hundbäddar, tre hästtäcken och diverse jultillbehör samt lite annat, smått o gott så fick vi uppsöka kassan, betala och lasta ut i bilen för att sen IN igen!!
Det är inte konstigt att man bara älskar det;))
Slutsumman är preskriberad men My "vann", sen jag och Josefin (fast hon åker dit igen, i kommande vecka)

Carina

 
 
Ingen bild

Jenny

26 november 2012 14:16

Hej Carina!

Jättekul att läsa! Du skriver med sådan inlevelse Att du bara orkar göra så mycket.... OK Ullared är ett kul ställe och man hittar en hel del fynd där! Hundbäddar hade varit bra att ha några extra, fast våra hundar tycks föredra det kalla och hårda klinkergolvet.... eller vår säng!
Stackars er att ni måste göra om golvet i hall och kök. Trist!Känner igen det... Vi har hållt på att renovera ett hus i många år och det har hänt att vi fått göra om en del gånger. Man lär sig av sina misstag men det kostar en massa pengar och tid på vägen. Önskar man hade råd och kunde ta in hantverkare, men det är ingen garanti.......
Och nu när vi försöker sälja vill ingen köpa. Klagar på ALLT och lägger skambud!

Carina Andersson

26 november 2012 23:57

Hej igen Jenny!!

Nu skämmer du allt bort mig, med kommentarer;) Men det är jätteskoj att du skriver och jag uppskattar det väldigt mycket!
Tack också för dina komplimanger om mitt skrivande! Det är inte alltid som jag skriver om hund eller häst utan lite mer om vardagliga ting som hänt. Jag har alltid gillat att skriva och kommer ihåg hur glad jag blev när det var uppsatsskrivande i skolan;) Fast det känns bra lääänge sen;)
Vi har också klinkets här hemma och nån mindre matta men det är riktigt att vovvarna föredrar det bara golvet. Wilma o Betty börjar nog i bäddarna men allt efter som natten går, flyttar de "ut" på golvet. Ja, det är ingen höjdare att golvet behöver göras om, framför allt inte som man behöver göra annat färdigt också. Det har varit en seeeeeeeg renovering och jag hade definitivt velat ha hantverkare på ett sätt, om inget annat så för att det skulle gått snabbare....Att vara projektledare över gubben är ingen hit!!;)) Men det är som du skriver, det hade varit för dyrt och samtidigt så är det ju, trots allt, roligare att göra det själv! Man får en helt annan känsla!
Var bor ni Jenny och vart ska ni flytta?! Usch, ja, inget roligt att sälja nu och folk är tråkiga när dem inbillar sig att de ska få nåt gratis.......

Carina

 
Ingen bild

Jenny

27 november 2012 21:18

Hej igen Carina!

Ja det finns alltid massor att gör i hus och allting tar mycket längre tid än man tror! Men visst blir man stolt när något blir klart! Conny gillar att börja på nya projekt bara innan föregående är klart....
Huset vi försöker sälja ligger i Malmö, men vi köpte ett till hus utanför Staffanstorp för några år sen. Nu när det är så dåliga tider har vi äntligen bestämt oss för att sälja det i Malmö. Det är mitt barndomshem, men vi har tvekat lika mycket båda två. Lång historia.......

Ha det bra!

Carina Andersson

28 november 2012 00:15

Hej!

Det låter lite som ett av mina favorit program på TV.......Property ladder på Kanal 8;) Det som är så spännande med renovering är om ens inre blick av hur det kommer att se ut, verkligen motsvarar slutresultatet;) Hade man bara haft själva huset att bry sig på, hade nog arbetet i sig, inte tagit så lång tid men man har ju trädgård och en hel del annat att pyssla med också......
Lycka till med både försäljning och renovering!
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards