Alla inlägg under november 2012

Av Carina Andersson - 9 november 2012 11:38

Hittade denna bilden på dotterns egen uppfödda islandshingst, Seifur. Fotot är taget i somras på en rådgivande bedömning där han fick mycket fin kritik.
Vad som jag tycker är riktigt läckert är svävet!!!! Lägg också märke till färgskiftningarna i manen samt i svansen;)
Fine Seifur!!

Carina

Av Carina Andersson - 8 november 2012 22:43

Efter ett ex antal veckor som konvalescent med innebörd; Stötvågsbehandling 1gång i veckan i fem omgångar, nya specialskor (från Frankrike), endast skritt, oro och övertalning av mannen att han ska ringa veterinären, typ några gånger för man har googlat på "fel" sidor så är hon efter återbesöket ikväll, FRISKFÖRKLARAD!!!!!!!! Vi är så otroligt glada!!
Allt annat idag kom helt plötsligt i skymundan;))

Carina

Av Carina Andersson - 7 november 2012 22:42

Fy, idag har jag varit seg:( Jag är en sådan människa som behöver lika mycket sömn som ett litet barn;) Så med andra ord, fick jag inte det i natt, då jag var sent i säng. Sen ringde klockan 05:45 och det är ju INTE så spännande;(
Det positiva var att vi skulle ha ATP idag med jobb och arbetade därför bara halvdag.
Hem och äta, prata med familjen och gos med vovvar för att sen köra till stallet.
Nu är man duschad och fått kaffe i sig och snart kallar den där sängen igen, den som jag behöver så mycket sömn i;)
Carina

Av Carina Andersson - 6 november 2012 23:13

Jobbat dagtur på en enhet jag brukar trivas att jobba på men idag var det bara en enda röra;(
Innan man letat reda på koder och nycklar och inte minst hittat en cykel så var jag redan, duktigt, försenad. Vad som däremot gjort min dag idag var all den positiva samt genuina feedback jag fick från de gamla idag!! En farbror kom ihåg mig, fast jag inte varit där på LÄNGE! Rätt som det det var när jag hjälpte honom, så sa han; Det är väl du som har alla hundarna;))) En annan, en dam uppskattade samt la märke till, att jag, trots allt, har en massa års erfarenhet och tyckte att det kändes bra att få en bra vård/omsorg;) Vidare två andra damer, båda en bra bit över 90 bidrog till att jag mådde riktigt bra då jag åkte hem, trots en dålig start på dagen!!! En härlig känsla!!

Större delen av kvällen tillbringades i stallet. Amy har fått två nya täcken idag, ett stalltäcke och ett regntäcke. Hon blev så fin i sitt stalltäcke!!
Jag följde med Carina när hon tränade och det var riktigt häftigt att se! Man blir ju inte så lite avis, man vill ju så gärna kunna så mycket och jag lär ju aldrig komma upp i den kapaciteten som Carina har men drömma kan man ju;))
Jag provred idag.....OJ! ANGENÄMNT!!!!

Carina

Av Carina Andersson - 5 november 2012 22:17

Fy, vad tiden rullar iväg!! Jag skulle jobba kväll så det var underbart att kunna sova ut med tanke på gårdagens "lilla" utfärd;) Wilma och Betty var nog också nöjda men framför allt glada över att vara hemma igen. Jag har gjort lite små nyttigt, att göra, enligt kalendern men annars har det inte varit allt för stora projekt! Åkte till jobb och var glad för att vara inomhus då regnet vräkt ner. I morgon ska jag prov rida ny häst;) Ska bli spännande!

Carina

Av Carina Andersson - 4 november 2012 21:52

Denna dag kunde firas i dubbel bemärkelse;) För det första har jag varit helt huvudvärksfri i två hela dagar, efter att ha haft en smällande migrän i nästan en vecka;( Då är man inte kaxig!
Nu är det så befriande skönt att må bra;))
Det andra att glädja sig åt är utställningsresultaten från idag, i Växjö då Bettan debuterat i Öppen Klass och får Excellent, dock inget CK men med bra kritik. Hon var ett sant yrväder, utöver det vanliga, då hon hade Wilma bakom sig i ringen. Det var som om hon sa till Wilma; Kom igen, så busar vi;)))) Inte helt lätt, nu när båda går i samma klass men mannen var snäll och agerade handler!!
Wilma blir omtyckt av den norske domaren och får Excellent, CK, CACIB och blir BIM!!!!!! Jätteroligt!!
Fina rosetter samt ett inteckningskort på 100:- i prispremie. Fast i sanningens namn så har vi gått med en drypande förlust då det, trots allt, kostar en massa pengar att anmäla, bensinpengarna, katalog samt att vi KUNDE få köpa CK rosetten för, lustigt nog, 100:-
Fast ROLIGT är det i alla fall;)))
Efter utställningen åkte vi och tittade på häst. En treårig valack, fin och med bra bakben. Nu ska Carina få granska filmen och sen ska jag provrida en annan unghäst och sen får vi ta det därifrån.
Alltså inte helt lätt att titta/köpa häst!! Så här med facit i efterhand har jag ju gjort världens klipp med Amy, totalt ovetande, då, om vad jag vet, vill ha idag;)
Gårdags kvällen ägnades att besöka våra bortgångna far och mors föräldrar och sätta ett ljus på deras minneslundar fast jag känner mig lite kluven till allt, det där.... Jag menar, de finns ju alltid i våra tankar, mer eller mindre dagligen och då känns allhelgon som lite för kommersiellt. Fast onekligen såg det väldigt fint ut med alla ljusen i mörkret! Och ja, det är ju trots allt, ett sätt att hedra!

Carina

Av Carina Andersson - 1 november 2012 20:00

Vad är det som händer egentligen vid ett migränanfall?? Det känns som huvudsvålen skrapas bort samtidigt som det hålls ett järngrepp runt och omkring höger ögonglob och tinning. Jag arbetade helgen som gick, fyra kvällar i sträck och migränen började göra sig påmind redan på lördagen för att sen eskalera under nästföljande dagar. På tisdagen fick jag gå hem strax efter 10 då var jag svimfärdig och yr av alla de tabletter och migrän medicin som jag fått ta och jag stod inte ut mer. Sen dess har jag varit mer eller mindre däckad.....Jag hatar denna j@@@@la migrän!!!
Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards