Direktlänk till inlägg 12 juli 2013

OJ, NU HAR DET PLÖTSLIGT PASSERAT ETT ANTAL DAGARan bli

Av Carina Andersson - 12 juli 2013 22:30

Som det kan bli när man tror att man ska hinna mer än vad man har timmar på dygnet! Jag som skulle blogga mer;)

Så här kommer en sammanfattning:

Tisdagen den 9:e juli åker ett helt gäng med tjejer från stallet, mig inkluderad;) till Falsterbo Horseshow! Carina skulle rida Folksam Scandinavian Open för 5 åriga hästar med ett utbildningssto från stallet och det var bara givet att vi skulle vara på plats och heja på dem! Det räckte inte till finalplats men jisses, bara att rida där måste vara en upplevelse!!! Jag är också mäkta imponerad att en femårs häst accepterar samt medverkar att ställa upp för sin ryttare i denna miljö!! Tänk er själv alla människor, blomsterarrangemang, ljudnivåerna samt en hel ny miljö för dem! 

Är man på Falsterbo Horseshow är det också givet att man måste SHOPPA;;))) Jag började lite försiktigt med ett nytt täcke men det slutade med ett inköp av nya ridbyxor, schabrak, benlindor samt lite annat smått o gott;)

Väl hemma/stallet igen så red jag, Anna och Christel ut en härlig kvällstur! Så himla underbart!!

På onsdagen och torsdagen jobbade jag samt att vi, Amy och jag, hade vår veckoträning för Carina. Denna veckan fokuserade vi på formning, rakriktning och lite allmänt lösgörande övningar! Åh, VARFÖR har man inget eget litet sedeltryckeri i källaren så att man kunde träna för Carina oftare och mer????? Kan det bero på att man INTE har någon källare???? Men så bra det hade varit!!! Jag älskar våra träningar!!!


Fredag den 12 juli: Jag är ledig och åker till Tvååkers Internationella utställning med Betty. Klockan ringer 04:15 och efter en snabb frukost lastar vi bilen och kör iväg. När jag passerar en påfart på E:6 upptäcker jag en lastbil där lastluckan inte är uppfälld! Jag lägger mig före och slår på varningsblinkerserna och bromasar upp, för att på det viset "fånga in" honom. Efter ett antal hundra meter stannar han och jag kan meddela faran för honom. Det kunde ju gått riktigt illa! 

Hämtar My och Dexter och sen tar vi oss vidare till utställningen. Det var ju ett tag sedan vi ställde och det kändes extra pirrigt!! Två stycken Vita Herdar var anmälda och Betty får Excellent, CK, CaCib samt blir BIM!!!!! Tim, en unghundshane blev BIR och stort grattis till hans matte och husse!!!! Nästa gång slår vi er;;)))) Hoppas jag;)

Men så nöjd jag blev!! Jätteroligt!!! 

Mysas Dexter blev inte riktigt rättvist belönad idag och visst, det kan inte gå lika bra var gång men man blir taggad när man ställer och man vill så gärna att det ska gå bra! Jag hoppas så att det går bättre under morgondagen för er!!!!

Väl tillbaka hos My hjälpte jag till med grovarbetet med deras nya hundgårdar! De kommer bli så oerhört fina och nu är våra planer för nästa är "säkrade";)) Helt klart något vi ska satsa på!!

Jag och Betty ockuperade oss hos My o Rickard i 5 timmar och vi hade en slitsam men helt underbar eftermiddag/kväll tillsammans! De var snälla och bjöd på kinamat och sen blev det jordgubbar med grädde till kaffet! Smaskigt värre och MÅNGA syndiga kalorier och det var inte ens lördag........Men i bland får man väl synda och speciellt när man slitet så?? Plus, att vi fick fira Bettans flotta resultat!!! 

Väl hemma hos familjen.........ett ex antal timmar senare! så gick jag och Bosse en skön kvällsrunda med tjejerna som var riktigt glada för att se varandra igen;)

Nu är jag nöjd#kokt#duschad# samt avnjuter ett glas vin och Bloggar;)


Carina

 

 
 
Ingen bild

Jenny

13 juli 2013 23:13

Hej Carina!

Tack för gratulationen och GRATTIS själv!!!
Vi tar gärna ett BIM nästa gång :) :)

Skickar några bilder i morgon till dig!

MVH
Jenny och Conny

Carina Andersson

15 juli 2013 10:23

Hej Jenny!

Då får vi börja om med gratulationerna;) Stort grattis igen till flotta utställningsresultat! Vilken helg ni fick!!!!! Kul!!!
Tack också för bilderna ni skickade! Jättesnällt av er!
Ses snart igen:)

Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards