Alla inlägg den 7 december 2013

Av Carina Andersson - 7 december 2013 22:56

I går jobbade jag en dagtur för vi skulle överraska My, vår dotter som vidareutbildat sig som brandinspektör!! Jättestort grattis till dig My, att du orkar med allt samtidigt som du satsar! Jag och pappa är så himla stolta, över dig och dina brödrar!! En stor eloge även till My's omtänksamme man, Rickard som ordnat med denna överraskningsträff!! Han har verkligen sett till, så att allt skulle bli det bästa för My!! I går träffades vi på en pub i Helsingborg som heter Pitchers och vi hade det jättetrevligt och åt och drack gott! Nu, när jag tänker efter så matchade jag nog inte maten med dryckesvalet men jag tog det jag tycker bäst om och då blev det en Guiness och en STOR räksmörgås;)) Det var som sagt supergott men jag blev också supermätt.......

"Ungdomarna" fortsatte att göra Helsingborg medan vi, di gamle, åkte hem;)


Så var det det där med Sven........stormen.......Jag passade på att åka till Amy och rida henne o mockade. Hon har också fått sitt nya täcke och boskydd nu och det satt perfekt;) När jag kom hem kastade jag mig över middagen och satte fyr i kaminen. Vi gav hundarna mat i tid och plockade fram stearinljus, allt för att vara förberedda OM ljuset skulle gå.......ja, och det gjorde det......Strax efter 19:00 blippade ljuset till ett par gånger för att sen försvinna;(

Helt plötsligt blir allt så mörkt och tyst på samma gång och man blir så ertappad med att tänka; Jaha, VAD gör vi nu??

Om inget annat så inser man hur bortskämd man är samt så beroende av att allt sådant "vardagstekniskt" att det bara ska fungera! I brist på icke fungerande datorer, ingen TV så blev det Yatzy spelande, lite vin och tända ljus som gällde;)

Nu hör det till saken att huset inte bara förlorade ljus utan även värme........Det var snorkallt på morgonen och INGET kaffe till frukost!!! Mindre roligt att komma hem, bara för att upptäcka att strömmen inte var tillbaks ännu;(

Samma dag, läs i går, fredag som vi skulle överraska My och inte kunna duscha eller ens se handen framför sig var ju mindre spännande........Men klockan 17:00 som en blixt från en klar himmel, så knäppte det till och vi fick LJUS igen!!!

I övrigt så klarade vi stormen, tack och lov men man är inte så kaxig när det stormar så;(


I morse väcker Bosse mig till lördagsfrukost och drar upp rullgardinen och ber mig titta ut.......SNÖ! Bara i natt har det kommit lite drygt en decimeter nysnö! Snacka om att vi hade "flurriga" hundar;))) Härligt att se dem!!

Nu ska bara alla bilister inse att det blivit vinter igen och anpassa både fart och avstånd!


Carina 



Mysbelysning i vår ofrivilliga strömlöshet

 


Vintervy, skåne 131207

 


Vår mysiga katt, Mysan som inte sviker när det ska tvättas;)

 


Fast även en lojal katt kan bli trött på hur lång tid en tvätt ska ta.......

            

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards