Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Carina Andersson - 6 januari 2014 17:24

Första inlägget för detta året och en hel del att skriva om;)

Jag vill börja med den glädjande nyheten att Betty är parad med Sunnantorps Molto Man!! En mycket intressant kombination som jag tror mycket på! Båda är väldigt sociala och trevliga i sitt sätt och med väldigt bra pigment! Vidare har båda en stor arbetsglädje!
 Vi vill åter igen tacka Gunilla Berglind på Haketorps för möjligheten att använda din fine Sebban!!!

Nu är det en lååååång väntan innan vi ser några tecken på en eventuell dräktighet.......
Vi har firat både jul och nyår och haft en skön ledighet! Julen hos oss, inleddes lilla julafton då min mamma kom till oss. Det blev julmat med allt vad det innebär och sen spelade vi julklappsspelet.

Julaftonen firades hos My och Rickard och detta året var även Mathias o Sofie hos oss, jätteroligt att ha alla samlade!!

Vi hade en trevlig kväll med god mat och vi hann med en ny omgång av julklappsspelet;) Tredje gången för vår del, då vi även spelade på den årliga julfesten i stallet;) Jätteroligt spel men kan bli problem att hitta något bra att köpa;)

På juldagen hjälpte jag My med hästarna och jag fick möjlighet att kela med min fine lillkille, Heimur.

My intruducerade sedan mig, Wilma o Bettan i drag;) Tjejerna var superduktiga och mycket dragvilliga och efter det att jag kom på mig själv, att jag faktiskt kunde andas under tiden, så var det himla roligt;)) Det var en trio med lyckliga tjejer som anlände till gårdsplanen igen!

En av mellandagarna firades åter igen hos My och Rickard och nu fick vi träffa Sarah och Frank. De är från England och uppfödare till ett par av My och Rickards malamuter. De var mycket trevliga och roligt att äntligen få träffa dem!! Sarah och Frank fick uppleva ett Swedish juolboord och, ja.....naturligtvis spelades julklappsspelet;))


Nyårsafton firade vi, lugnt och stilla här hemma. Vi gjorde lyxiga räkmackor och det är väl nu man får ta tag i den där vikten igen......Det känns som om man bara stoppat i sig en massa mat o annat gott men, i morgon börjar allvaret igen!!

Hundarna klarade nyåret bra men så TRÖTT jag är på detta irritations moment som det är med smällare!! VARFÖR ska det vara så svårt att förbjuda ALL försäljning av smällare o raketer och i stället införa något kommunalt arrangemang? Då hade man begränsat allt okynnes smällande, både innan och efter nyåret samt skonat alla våra djur, tama som vilda, för detta smällandet!!

Jag vill avsluta detta blogginlägget med att, åter igen, gratulera My och Rickard till deras utställningsframgångar i Göteborg den gågna helgen!! Vilken start på utställningsåret!!

Till er andra; Jag hoppas att ni får ett riktigt Gott Nytt År 2014 och hoppas allt gott åt er!!


Carina


Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards