Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

VÄLDIGT LÄNGESEN...

Av Carina Andersson - 27 oktober 2010 21:54

Men nu skriver jag lite igen   

Det har, som sig bör, ha hänt en del på "himmafronten". Bosse o jag har blivit mormor o morfar!! Ja, eller vad man nu ska kalla det......My o Rickards fina malamute tik har nämligen fått 8 bedårande valpar!!!! De är nu 3,5 vecka och de är sååååå ljuvliga!! De växer så det knakar, äter mycket o låter mycket  

Kika gärna in på Mysas hemsida, Spottydotts, för att se de små liven! Ni hittar dit genom att kolla under länkar på vår hemsida. 

Amy är tävlad sista gången för denna säsongen. Det gick någorlunda. 65,4% i en L:A1. Nu är det bara att inrikta sig på att träna under vinterhalvåret för att vara

"fit for fight" till våren. 


Jag har badat Millie, Easy o Freya och 4 hundar återstår. Wilma har avverkat fortsättningskursen på brukshundsklubben. Som vanligt så har hon skött sig otroligt bra och hon får beröm från många, på grund av att hon är så duktig och lugn! Jätteroligt att höra!!! Vi har anmält till en klickerkurs och sen är det meningen att vi ska gå en kurs som kommer att inrikta sig på tävlingslydnad. Sen är jag även intresserad av att gå en sökkurs. 

Wilma är anmäld till två utställningar. Malmö valp blir tyvärr inte av.......Mässhallarna existerar ju inte mer:::((

Ser i alla fram emot nästa utställning! 


Nästa vecka har jag SEMESTER!!! Då hade jag tänkt att ta Kellie o Wilma in till Lund med buss. Det blir nog ett besök på torget för att handla äpple. Då kan jag kanske göra den där äppelkakan som jag varit sugen på sååååå länge!!!! 


Jag har varit på planeringsdagar med jobbet. Vi var i underbara Smygehus och vi hade två, underbart trevliga dagar!! Trevligt sällskap, bra uppläggning på innehållet och underbart god mat!! Det tog bara ett par dagar efteråt för att magen skulle återhämta sig!!!


Renoveringen går mot sitt absoluta slutskede och det ska bli så UNDERBART skönt när det är FÄRDIGT!!!!! Möblerna ska hämtas i nästa vecka! 


Sist: Några nytagna bilder!


Carina




Eken i trädgården i höstfärger

                            


                           Glada, positiva Wilma

  



Söta Millie, alltid med saker i munnen!

  

                      Stora killen

  


                                         Wilma har koll på läget

  

 
 
Ingen bild

du vet vem

27 oktober 2010 23:12

det var väl på tiden att du skrev någonting:) Äntligen! Nu kommer vi snart och våldgästar:) hahaha:)

Carina Andersson

27 oktober 2010 23:26

?????????????

Typiskt när man ÄNTLIGEN får en kommentar o så vet man INTE från VEM den kommer!!!!;;;((((

Suck!

Carina

 
Yvonne K

Yvonne K

28 oktober 2010 21:35

Du ska få en kommentar av mig också, och du ska slippa gissa från vem, ha ha ;))
Roligt att läsa hur ni har det och att ni mår bra.

Så härliga bilder du lagt in, vackert träd men framför allt så vackra vovvar. Wilma ser underbar ut, och visst är det kul när dom gör framsteg på kurserna, just nu går både Meya och Mezzi på kurs, men inte samma dag och inte samma plats. Meya går på brukshundklubben och Mezzi går för 2 jätteduktiga instruktörer genom medborgarskolans regi. Funkar jättebra och jag är glad att vi har dom på olika kurser, bara nyttigt.

Må så gott så ses vi kanske snart :))

Kram
Yvonne

http://yvonnek.bloggplatsen.se

Carina Andersson

28 oktober 2010 23:47

Hej Yvonne!

Vad roligt att du skriver till mig;;)) Men håll med om att det är roligare att få feedback på det man skriver. Nu kanske man inte behöver göra det var gång men en o annan, i alla fall!
Tackar för komplimangerna om bilderna o hundarna!!
Meya o Mezzi ser så fina ut!! Men så har de också fina föräldrar!
Jag hoppas också att vi ses snart!

Kram
Carina

 
Yvonne K

Yvonne K

29 oktober 2010 14:34

Jo jag håller med dig, respons är alltid bättre ;))

Ha en härlig helg.
Kramar

http://yvonnek.bloggplatsen.se

Carina Andersson

29 oktober 2010 14:52

Helt klart!!
Ha en bra helg själv!!
Kram
Carina

 
Ingen bild

malamute bebisarna

29 oktober 2010 19:41

trodde att du visste att de var de ylande fantastiska 8 som skickade första inlägget:)

Carina Andersson

30 oktober 2010 21:05

Näää, hur sjutton skulle jag veta det???!!!!!!
Men vad skönt att jag fått reda på det!
Nyfiken, ju;)

Kram
Mamma/mormor

 
we

we

7 november 2010 22:29

Läckra bilder, intressant blogg

http://www.nogg.se/startPage.asp?idHomepage=118819

Carina Andersson

7 november 2010 23:59

Hej we!

Vad roligt att min blogg och inte minst mina bilder uppskattas av andra:) Tack för din länk, ska kolla så fort jag hinner.
Ha det så gott o fortsätt gärna att besöka!

Mvh
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards