Direktlänk till inlägg 1 december 2010

NYTT

Av Carina Andersson - 1 december 2010 21:17

I dag, äntligen, har pojkarna kunnat busa tillsammans med flickorna igen! Snacka om glädjeskutt från alla håll  Det är bara gamla Freya som får vara ensam ute men ärligt talat........Jag tror inte att hon är så ledsen över det  

I måndags var klickerkursen inställd på grund av snöovädret och jag passade på att träna Wilma hemma i köket. Jag har tänkt att lära henne att stänga köks skåpen. Som ett redskap för detta ändamålet så har jag möbeltass, klickern samt godis ( i ekonomiförpackning) I början av kursen skulle hundarna så att säga, vara inklickade.....Med andra ord; En förväntan skulle "tändas" i hundens ögon när man klickade. Jag tror jag kan kalla Wilma för inklickad.......Nu räcker det att ta fram klickern, så blir hon så förväntansfull!! Det tog inte heller många minuter förrän hon fattade mitt syfte med köksluckan. Bara efter ett par gånger så tittade hon på mig, tittade på "targetmålet" ( i detta fallet, möbeltassen), jag klickade/hon fick godis och sen satte hon nosen på  Det är så jäkla roligt att se hur mycket man kan lära in med hjälp av klickern o egentligen är det "bara" fantasin som kan begränsa det. En sak jag undrar över; Om man nu kan lära hundar/andra djur i att "sheipa" fram ett beteende......Kan man då inte lära gubben det, så fort han närmar sig verktygslådan?????????

Häromdagen hade jag föresten ett mycket trevligt o givande telefonsamtal med Maria som äger "Eski", pappan till vår lilla Betty! Visst är det som vi sa till varandra, Maria; Det är så otroligt roligt, både inom hund o hästvärlden, så många nya o spännande kontakter man möter!! Längtar tills att vi ses i G-Borg, ska bli så roligt att träffa er båda!!


Ikväll var det meningen att jag skulle tränat med Amy för Carina men jag valde att avstå på grund av min envisa o jobbiga förkylning. Snart kommer väl lungorna upp när jag hostar........

Nå, här kommer de då......De sedan länge utlovade bilderna på vårt storarum  

Ni får också njuta av "nallebjörnarna" i sitt rätta element.......Alaskan Malamute valpar i SNÖ!!!!!


Carina



Det är så spännande att vara ute

  

En "liten" kille

  

Ha, ni kan inte ta mig

  

Vardagsrummet, sett från köket. På bordet; Ett jättefint shackbräde som Marcus gjort på träslöjden i skolan, vilket för övrigt resulterade i ett VG som terminsbetyg i det ämnet! Grattis Marcus!

  

Fönstersmyg

  

     

Myshörnan

  

 
 
Ingen bild

Emma

1 december 2010 23:46

Smart med möbeltassen som target!! Jag har ett snöre i knoppen på skåpet också, och har lärt hunden att dra i snöret. Så nu kan han både öppna och stänga skåpet åt mig! Toppen!

Carina Andersson

2 december 2010 21:54

Hej Emma!

Tack för ditt meddelande på min/vår blogg, det uppskattas!!! Roligt att du tyckte om träningstipset angående möbeltassen::)) Men det är det som är så härligt med klicker.....jag tror att man kan variera det i onändlighet utan att nåt egentligen är fel! Jag tycker din variant är finurlig;;) Men vete katten om jag skulle vilja lära våra hundar att ÖPPNA skåpen;;)) Vågar inte tänka på HUR det skulle kunna se ut när de varit själv!!
Vad har du själv för hund föresten??

MVH
Carina

 
Ingen bild

Sussi

3 december 2010 18:58

Helt underbara valpar! Och de fryser väl inte om tassarna heller?
Ert vardagsrum ser verkligen fint ut, jag ser framemot att äta en god middag vid matsalsbordet och dricka kaffet i soffan efteråt! Läcker färg på mattan. Sussi

Carina Andersson

3 december 2010 23:49

Hej Suss!

Jo, visst är de bedårande de "små" liven!! I går var de hos veterinären för besiktning, vaccinering samt att de skulle chippas. De var jätteduktiga!
Tre stycken har nu lämnat oss för sina nya familjer och resterande åker under helgens gång......::((( Undrar just om jag kommer att klara av att lämna bort valpar????? Fast de har varit några små huliganer i STORA mått så är de ändå så små o försvarslösa.......SNYFT;;((((

Tack för komplimangerna angående vardagsrummet!! Roligt att höra! Klart att vi ska inviga det med er!

Kram
Carina

 
Elena

Elena

4 december 2010 21:35

Hej Carina!

Gud var roligt att du tycker om bloggen! Det är himla roligt att blogga om Maddox och det känns jätte roligt att du också läser!

Jag var tyvärr inte nere i Malmö när Marcus var med, men Marcus har du iallafall träffat :) Marcus bror och hans flickvän var även med då.

Tack så mycket för alla fina ord! Jag lovar att vi hör av oss när vi känner för att ha en till liten buse i familjen. Kul att du också har en blogg, här kommer jag kika in flera gånger!

Mvh Elena, Marcus och Maddox

http://www.alaskanmaddox.blogg.se

Carina Andersson

4 december 2010 23:31

Hej igen Elena!

Vad bra att du inte tyckte att jag var för "framfusig" men det blir ju extra roligt att kunna följa valparna då man har umgåtts med dem så mycket o sett dem från start, så att säga;)
Vi får fortsätta att hålla kontakt via bloggarna då::)
Önskar er en riktigt GOD JUL o ett GOTT NYTT ÅR!!
Nospussa den "lille" från oss, här nere i södern!

Mvh
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards