Direktlänk till inlägg 21 maj 2014

NYTT

Av Carina Andersson - 21 maj 2014 22:47

Föregående natt gjorde Bosse mig påmind om att han åter var hemma igen då han drog STORA timmerstockar HELA natten och de få minuter jag sovit ihållande har varit lätträknade.....
Jag har kallat försiktigt, lite mer och HÖGT för att få honom att sluta men i stället fick jag prova att lägga min extra kudde över huvudet........mitt eget men tyvärr hjälpte det föga;(
Turligt nog fick jag en extra timmes sömn efter frukost;)
I går passade jag även på att göra en del ärenden! Först blev det ett besök på Löplabbet i Lund där jag fick utprovat ett par löparskor! Med andra ord är semester kilona i farozonen och det är dags att ta tag, i dem samma......
Jag prövade även ut nya linser och det ska bli skönt att slippa tänka på glasögonens vara och icke vara! Framför allt underlättar det betydligt när jag jobbar!
Jag fick också lämnat in min ena ridstövel som varit sönder en längre tid och förhoppningsvis är det bara dragaren som är i sönder och inte själva kedjan......en smärre pris skillnad på 500:- så jag hoppas på dragaren;)
Sen blev det ett besök i Malmö och Gymgrossisten för min "lunch", alltså kost ersättnings pulver. Hela 4 påsar köptes in så nu behöver man väl inte köra dit, på ett stycke tid!
Slutligen ett ärende till innan jag gjorde ett snabbstopp på Ica Maxi för att inhandla mat och sen HEM!! Men så skönt att få "betat" av allt detta!:)
På kvällen red jag ut en härlig tur på finaste Amy och gosade med de nyfödda kattungarna i stallet;)

I dag har jag stångat huvudet "blodigt" på grund av datorn och en kalender funktion, avsedd och synkad mellan datorn och telefonen och dröm om min glädje då jag fick rätt på det!
På kvällen var det dags för valpkurs med Aima som var jätteduktig! Vi stannade och tittade på Emily och Alice och det var roligt att äntligen få se dem träna "live"
Det var en rejält trött liten Aima som åkte hemåt men nöjd;)

Carina

Fina tjejen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards