Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

EN ROSETTPLOCKARE MEN VI FÅR NOG GÅ IGENOM DET DÄR MED FÄRGERNA....

Av Carina Andersson - 21 maj 2011 21:22

I morse ringde den kära lilla väckarklockan 05:20 

Anledningen till den okristliga tiden var hundutställning i Hässleholm! Wilma o Betty blev badade igår(igen) och idag lastades de in i bilen innan "hin" fått skorna på.....

Betty var den allra första hunden ut i ringen. Domaren var väldigt mjuk o trevlig mot hundarna och hon blev riktigt förtjust i Betty! 1:a pris, HP o BIR valp!!! Wilma fick nöja sig med Very Good, då domaren tyckte att hon skulle fylla ut bättre i sin kropp. ( hade det inte funkat att döma MIG i stället? Jag ÄR ju utfylld!!)

Båda hundarna fick annars väldigt bra kritik o som vanligt är de gudinnor att ha med sig! Har också fått veta att två kullsyskon till Betty blev BIR o BIM valpar på annan utställning samt att Wilmas underbara pappa, Gurra, blev BIR!!!! En annan Sunnantorps tik blev BIM! Vilken utställningsdag för Kennel Sunnantorp!!!!!   

Nu till rubriken; Efter vår bedömning var klar så äntrade vi bort till collie ringen. Wilma o Betty hade vi bara i koppel bredvid våra stolar o de stor trivdes vid "ringside" . En av våra colliebekanta, Monica, hade precis varit inne i ringen med sin hane o kommit på en fin andra placering med Res.Cert o Res. Cacib. Rosetterna lägger hon vid sin plats ( bakom Bosses stol) o sen pratar hon med andra, runt omkring. Detta observeras utav lilla Bettan, som ligger under Bosses stol o rätt som det är så ser man bara ett vitt litet streck, med lååååång nos som smyger fram o  tar Res. Cert´s rosetten!!!! Alltså, har vi en rosettplockare, bokstavligen talat?????  Hur som helst så känns det på sin plats att vi lär henne VILKA som är bäst att ta 

Men Bettan har faktiskt fått tre egna rosetter med sig hem idag, samt en fin pokal!


Vi stannade dock inte till finalen.....Jag hade Amy som skulle ridas och vår trädgård behöver lite omsorg, den med! Jäkla tur att man inte tävlar i trädgårdsskötsel   

Hur som helst så lastade jag Amy o körde hem henne o red en jättehärlig tur vid Saxtorpssjöarna!

VILKET VÄDER det varit idag!!! Både jag o Bosse är som kokta kräftor!

O snacka om hur TRÖTT man är nu!! Tacos till mat o ett glas rött = bra avslut på en bra dag!!


Carina

 
 
Karen Jondahl

Karen Jondahl

22 maj 2011 08:28

Hej Carina.

Stort grattis till Bettys fina BIR valp i Hässleholm. Underbart när det går så bra. Wilma skall ha lite tid till att uttviklas nu. Hun är i den ålder da dom mangler lite kropp - hun är som en ung tjej - men hun skall nok komma. Ha tålamod.....
Her i Danmark var vädret också fantastisk går - sol - sol - sol och inte for varmt - perfekt till uttställning.
Näste lördag skall jag ställa, Basil, Touch och Bibs på collie-special i Køge for Dina Von Hahn fron Tyskland. Jag har också en uppföderagrupp - kun med trefargede - så det blir en long dag. Det är over 20 år sen jag har ställt for henne - så nu må vi se om hun tycker om dom jag har med mig. Lördagen efter går det till Neumünster Int i Tyskland - ochså for Dina Von Hahn. Då har jag kun med mig Basil.
Hvor skal ni ställa nästa gong?
Grattis till dit nya uttställningsdress - kan vi få ett foto?

Kram fron Karen

http://:www.123hjemmeside.dk/shepcollies

Carina Andersson

22 maj 2011 23:03

Hej Karen!

Vad paent skrivet av dig!!!
Jeg blev så glad over dit besked/kommentar!!;)) Jeg har skrivet et mail til dig og jeg håber virkligen at vi kan ses i sommar!!
Jeg krydser mine fingrar at det ska gå hele vejen, i den neste weekend for dig o dine smukke hundar!!!! Vi ska også til konkurance neste weekend. Det er en officiell og sen har vi en mer, en Inoff. Jeg kommer også at mele til Tvååker.
Dessvärre, eller rättare sagt, dess bättre!!! så har jeg ikke nån fotos på den nye utställningsoutfit........Det visade sig at den ena av dem, en kjole, var RIKTIGT KORT;;;(( Så den ska vi nok ikke vise for nån;;))
Tror bestimt at det er en STOR risk at domaren ikke vil se hunden......
Pu, ha!!

Kramar
Carina

 
Ingen bild

Sussi

22 maj 2011 17:21

Roligt med fina resultat på utställningen.
Visst var det härligt väder i går, men just nu kommer åskan mullrande mot oss här.
Hälsa till alla. Sussi

Carina Andersson

22 maj 2011 22:54

Hej Suss!

Visst är det ROLIGT när det går bra i utställningsringarna! Man får liksom lite "credit" för det arbete man, trots allt lägger ner, fast det oftast ÄR roligt!!
Vädret har väl varit ganska hyffsat tidigare idag men som sagt, sen kom den där åskan.......Snart är det ett år sedan, på dagen, som blixten slog ner här........
Hoppas att allt är bra! O du, TACKAR för kommentaren!!;;))

Kramar
Carina

 
Yvonne K

Yvonne K

22 maj 2011 23:22

Stort Grattis Carina till så fina utställningsresultat, jätteroligt!
Inte dåligt med en rosettplockare, i dubbel mening ;)))

Hoppas ni mår bra alla!
Kramar :D

http://yvonnek.bloggplatsen.se

Carina Andersson

22 maj 2011 23:27

Hej Yvonne!

JÄTTEROLIGT att du tittar in!! Har saknat dig!! Visst är det superroligt när det går bra!!!
He, he......"Lilla" Bettan sprider verkligen positiv glädje o uppmärksamhet bland sin omgivning!!!!
Hoppas att vi kan ses i det närmsta!

Kramar
Carina
P.s Skoj som vanligt att följa din blogg o roligt med sonens bal!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards