Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

GÖTEBORGS HELG

Av Carina Andersson - 8 januari 2012 22:01

Denna helg har jag sett fram emot! Wilma o Betty skulle ställas ut på My Dog, båda dagarna och vi hade bokat hotell så att detta skulle vara möjligt. På fredagen jobbade jag först för att sen åka hem och bistå Bosse med hjälp. Det tar som sagt lite tid i anspråk att förbereda två hundar till utställning samt att packa ner allt som man ska ha med så vi var inte färdiga förrän långt in på kvällen. Därtill ville vi hålla lite kväll och satte oss ner för att se en film. Det visades sig att filmen var längre en normalt så vi kom inte i säng förrän 01:30 för att sen gå upp 03:05.....Hundarna blängde lite surt på oss och undrade nog om vi var helt skruvade, då vi steg upp:))I väg kom vi och resan på 28 mil flöt på och vi anlände till Göteborg i god tid. Totalt var det 12 hundar anmälda i rasen och som alltid inför en utställning, så har man en taggad förväntan om att det ska gå bra. Det är också så himla roligt att träffa/se andra "vitingar" och prata med likasinnade;) Dock var lördagen inte till Wilma o Betty's fördel.....Båda fick Very Good, som i och för sig, inte är dåligt men det är inget man går vidare på och det är ju det man vill;)Efter bedömningen åkte vi till hotellet och checkade in. Det var ett jättefint hotell och rummet var superbra! Wilma o Betty passade på att prova sängen och jag o Bosse trängdes i en tvåsitsig soffa;)Det blev en eftermiddags tupplur och därefter avnjöts varsin pizza. Tjejerna fick också en härlig kvällspromenad.

På söndag morgonen var det dags att åter ta sig till utställningen, försedda med en frukostpåse från hotellet. I dag var det en finsk domare som skulle dömma och lite nervöst var det..... Man vill ju så mycket och man vill så gärna ringa det där samtalet till uppfödaren och meddela glada nyheter;) 

Vilket visade sig att vi också kunde göra! Både Betty och Wilma får Excellent, CK samt att Betty VINNER bästa tikklassen och Wilma blir trea!! Betty hon vinner alltså över championtiken!!! Det var en otrolig känsla!! Så himla roligt!! Därtill får hon sitt tredje Cert, endast 14 månader gammal!! Wilma får Res.Cert samt Res.CaCib I finalen blir Betty BIM men denna finalen hade för mig ringa betydelse, jag tyckte det var en seger i sig, att det hade gått så himla bra;;) 

Sammanfattningsvis så hade vi en härlig helg i Göteborg och vi var ett nöjt gäng som körde hemåt! 


P.s Nu återstår bara det kära "problemet" att få plats med alla de fina rosetterna här hemma;;)) 


Carina

 
 
Ingen bild

Karen Jondahl

17 januari 2012 22:25

Hej Carina.

Super fint nyt design på hemsedan - och stort grattis til dom vita tjejers fine uttställningsresultater. Snart kan du skriva Championtitlen frem for namnet på dom boda tvo.
Jeg ser ni har sagt farvel till underbara Freya - glädjas over minnarna - dom har in altid kvar i hjärtet
Också bra att läse att Amy har det bättre - så fantastisk det må vära att kunne rida henne igen.
Hoppas "mine" tvo tjejer också mår bra.

Hälsninger fron Karen och alla Shep colliserne

Carina Andersson

17 januari 2012 23:37

Hej Karen!

Det glädjer mig så oerhört mycket att höra av dig och jag har tänkt på dig!! Hoppas verkligen att du läser mitt svar till dig! Jo, tack, jag gläds så mycket åt Amy och att kunna sitta på henne igen är otroligt roligt! Nu är det "bara" att följa rehabiliterings programmet och hoppas att hon håller!
Det var också en upplevelse i Göteborg med Wilma o Betty! Men snart är det dags för HD och armbågs röntgen och det är alltid lika nervöst med resultatet.....Jag tycker att en championtitel låter väldigt angenämt;))
Vad fint du skrev om Freya, det är fruktansvärt beslut att ta men samtidigt en skyldighet vi har till våra djur. De ska få gå vidare med hedern i behåll.
Allt är bara bra med dina tjejer men du ska tro att det känns i hjärtat när man tittar på drottningen och inser att vi inte kan föra hennes/ dina fina linjer vidare. Hon är underbar! Hon leker med de vita och mår förträffligt väl, när hon hänger sig fast i Wilmas svans;) Millie är polisen här hemma och berättar gärna detta för dem andra;) Jag hoppas,så att vi kunde träffas,denna sommaren och ser gärna att vi redan nu, kan planera in ett datum!

Många kramar från oss alla och jag hoppas att vi kan "tales" vid lidt oftare!
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards