Direktlänk till inlägg 24 oktober 2012

SKÖN DAG

Av Carina Andersson - 24 oktober 2012 22:06

Åh, fridag!! Ypperlig skön känsla när man precis börjar vakna och inser att man är ledig och man är fri att lägga upp dagen hur man vill;)) Fast lite rutinmässigt blev det, trots allt; Vovvar ut, kaffekokaren sätts på (mycket viktigt) bädda för att sen sätta sig o äta frukost i lugn och ro, omgiven av hundarna;)Jag körde ner med Wilma och Betty till skogen och gick vår vanliga promenad. Där är så fint nu, med alla färgskiftningar bland löven fast många börjar falla på backen nu. Väl hemma unnade jag mig en stund på soffan, mysigt att krypa ner under filten!Senare fick tjejerna följa med ut till stallet, där jag mockade och red ut en skrittrunda med Amy. Hon var rättså pigg idag och det underlättade inte att alla traktens traktorer var ute samt lastbilar och bussar........lägg därefter till en galen pensionär som antagligen trodde han befann sig på Autobahn och när jag visade med handen att han skulle sakta ner, så vinkade han glatt och körde vidare........Suck;((Väl hemma igen, så fick jag MIDDAG!! Första gången på snart en vecka, då jag inte hinner äta middag med familjen när jag jobbar kväll. Nåja, jag håller ju igen och där finns att "ta" av;)) Men man blir så sugen påstå mycket gott, när man inte "får":( När mannen väl var hemma och hölls ställningarna så kunde jag med gott samvete åka till stallet igen och rida Isis. Isis är Carinas häst, ett jättemysigt, fyraårigt sto efter Sandakan. Snart är hon lika bortskämd som Amy;) Hon är förresten till salu, så vet ni någon som vill ha en trevlig häst så hör av er! Tittade på Carinas träningar av stallkompisarna och det är så himla roligt med denna gemensamma faktor! Fast ofta pratar vi inte bara hästar, att åka till stallet är många gånger "bara" ett "må bra" filter;))Så nu har jag hamnat i soffan igen, nyduschad och med kaffe! Jag vill ha mer av dessa dagar!!Carina

 
 
Gunilla

Gunilla

25 oktober 2012 06:33

Det låter så mysigt, saknar hästar ibland. Just stalljobbet och ut i skogen och lunka. Ha det så skön på dina lediga dagar.

http://haketorps.se

Carina Andersson

25 oktober 2012 09:55

Hej;)

Det är mysigt Gunilla och förstår att du saknar det!! Vad hade du för häst?
Jag tycker också att det är så socialt betingat, man snackar en massa och peppar!
Ha det så gott;)
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards