Direktlänk till inlägg 19 maj 2014

HELGEN

Av Carina Andersson - 19 maj 2014 15:19

I går:

Dagen började med att klockan ringde 05:40.......Härlig kontrast mellan Aima och mig, hon pigg som en lärka medan jag kände mig mellan 90 och döden.......
Trots det var utställning på schemat så hade jag seriösa funderingar på snooza men ångrade mig så fort jag tryckt på knappen. Fast man är helt slut så vet man, innerst inne, att det inte piggar på en precis, genom att snooza;(
Så utan snooz, kaffe och ett par mackor senare stod jag o Lucky redo då Emily kom och hämtade oss. Vi mötte upp My i Hässleholm och sen var det bara att packa in alla grejor samt hundar.
Lucky var först ut och han fick Excellent, CK, BIR Veteran för att sen bli placerad som tredje bästa hane! Han stod till och med framför en champion hane!!!!
Jätteroligt!! Han fick en jättefin kritik med!!
Stort tack till My, för att du ställde honom på ett sådant förtjänstfullt sätt!!!
My ställde även Smulan, Ronjas syster men på grund av fällning så erhöllt hon endast Excellent men stod ändå som tredje bästa öppen klass tik.
Emily och Alice fick sitt första Very Good och som jag sa till Emily: Igen champion utan ett Very Good...........
Helt ärligt........Inget man vill ha, men inte något dåligt som sådant men när man väl är där och tävlings nerverna på plats så vill man ju alltid mer:)) Helt ärligt, igen.....I dag var Alice, trots att både hon och Emily var duktiga och visade sig så fint, inte helt på topp, på grund av Alice fällning och att hon behöver växa i kroppen! Nu är hon, Alice alltså, i den så kallade skåps åldern........man stoppar in den outvecklade hunden i ett skåp och plockar fram den när den växt till sig:))
Vi tog en snabb titt bland utställarna och köpte lite och någonstans därefter öppnade himlen sig och det REGNADE i precis hela tiden, tills det vi var färdiga. Vi var komplett genomblöta och leriga då vi satte oss i bilarna och det enda man önskade sig var att man hade haft ett badkar hemma så att man kunde lagt sig i ett varmt bad!!
Väl hemma igen bjöd jag My, Rickard på fläskpannkaka och Aima fick leka med Sega, en jämngammal Malamute valp.
Alla tankar på trötthet motades bort då jag hade en hel del kvar att göra innan man kunde hålla kväll men när jag sen äntligen satte mig i soffan, torr och med betydligt bättre värme i kroppen kunde man inte annat än att vara nöjd med dagen som sådan, resultat och tillsammans med trevligt sällskap!!
Jag tror jag somnade innan jag lagt huvudet på kudden;))

Idag:

Måndag och idag kommer Bosse hem!!!! Jippie!!!!!
Han har varit i Brasilien i en månad och jobbat men idag är det äntligen dags för honom att komma hem!!!! Hundarna kommer också att bli överlyckliga!! Det ska bli spännande att se vad han säger om Aima........Hon har ju vuxit en del sen han åkte;))

Carina



















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards