Direktlänk till inlägg 1 december 2013

HELGEN SAMMANFATTAD

Av Carina Andersson - 1 december 2013 22:46

Så mycket inplanerat men som vi inte hunnit med;(

Därmed har vi inte legat på latsidan precis;)

Jag hade i alla fall tänkt att vi skulle städa här hemma och köpt ett databord till mig på Ikea men detta har vi inte hunnit med.......Nu tror jag i och för sig att städningen inte springer ifrån oss och Ikea ligger nog kvar.....

I stället har vi hjälpt Mathias och Sofie med deras flytt och uppfräschning av deras första gemensamma lägenhet. Det har varit förberedelser, flytthjälp samt målning hela helgen i ända och nu, för bara någon timme sedan, trillade poletten ner hos mig.......två barn utflyttade, av tre;( Usch, en bitterljuv känsla;( Visst önskar man dem denna vägen men vi då? Och stackars lillebrodern som helt plötsligt är helt ensam,med sina dönickar till föräldrar.....

VAR har alla dessa år tagit vägen??? Det känns inte såååå längesen han tog sina första steg eller skrek i frustration att vi kunde släppa pinnen om cykeln när han trampade iväg på vingliga tramptag på sin cykel....Jag minns den känslan som jag hade då, inte helt olik den jag känner nu med......att de på något sätt försvinner bort från en;( Snyft;(

Men som sagt; Skoj för dem båda och visst, till och med JAG kommer ihåg så roligt det var att stå på egna ben och ha något alldeles eget!! Så, ett STORT lycka till Mathias o Sofie!!!


Här hemma skedde det inte så mycket på städfronten i varje fall men vi fick tagit bort björken som dalade efter den senaste stormen. Samtidigt försvann ett par andra träd som legat på önskelistan att få bort vilket var oerhört skönt, åtmninstone idag, då blåsten gjorde sig rejält påmind!

Vi har också besökt den stora skogen med hundarna och en ridtur med Amy;)

I fredags körde jag till My och Rickard och fick datasupport! Tack, till Rickard som fick kämpa ( då var det inte jag som var helt kass, i alla fall) Jag fick också möjlighet att träffa lille minstíngen, Heimur;) Man börjar ana färgskiftningen nu! Jag passade även på att borsta på honom när han stod inne i boxen och det var inga konstigheter;) Duktig kille!


Ja, så var denna helgen gången......Varför ska dessa frihelger gå så snabbt?


Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards