Alla inlägg den 28 september 2013

Av Carina Andersson - 28 september 2013 21:10

Ops, det är ju lördag och vanligtvis innebär det lördagsfrukost med familjen men alla är inte hemma så det blev ingen lördags frukost;(
Efter en mindre spartansk frukost åkte jag till stallet och fixade med Amy's box. Jag var i valet och kvalet om jag skulle rida ut eller ej men bestämde till slut att man får passa på att vara ute, så länge vädret tillåter! Vi fick en helt underbar tur och efter en galopp sträcka stod vi, helt plötsligt, öga mot öga med ett rådjur:) Amy och jag hade vinden mot oss, så vi fick flera minuter tillsammans med det söta rådjuret!
Här vill jag bara passa på att gnälla lite; I Lunds kommun samt hos flera andra arbetsgivare räknas inte ridsport som friskvård............ Hur sjutton tänker man då?????
Jo, men NU vet jag! De TÄNKER inte!! För om inte ridning och hästar är friskvård.......VAD är det då!? Nej, det är nog ett icke häst älskande gäng som lagt in lite riskbedömning i det hela, för man kan ju, faktiskt ramla av och då KAN det påverka arbetskapaciteten........Vad de inte har i åtanke är att man lika gärna kan smälla hälsenan på ett Friskis och Svettis pass och HUR länge blir man då inte sjukskriven??????
Du blir glad av att rida! Du får motion! Du får frisk luft! Du stärker din kropp! Du får bättre balans och koordination! DU MÅR HELT ENKELT TOPPEN = FRISKVÅRD!!!

Jag spontan ringde till Emily med Alice och undrade om de inte var sugna på en skogstur med Wilma, Betty och mig och till min stora glädje så ställde dem gärna upp på en skogstur:)))
Kaffe förbereddes och sen möttes vi upp nere i Järavallen!
Så ROLIGT det var att träffa dem igen! Alice är såååå himla fin och jag kom på mig själv, många gånger under turen, att bara gå och njuta av att se henne;))Emily och Jimmy är så otroligt duktiga på att träna henne och det är inte förutan att hon är älskad!
Nu känns det så oerhört skönt i våra hjärtan, då man vet att alla valparna har ett underbart hem! Visst, geografiskt utspridda men där dem är, det är DÄR, de ska vara!!

En underbar dag, va? Ja, jag kan inte annat än att hålla med och jag hade planerat för ännu mer mys med god mat, godis och en go brasa i kaminen men ett tvärstopp på dass och en vattenpump som la av, så falnade humöret ganska så fort;(((
Jag älskar vårt gamla hus men ibland är en lägenhet ett problemfritt alternativ;)
Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards