Direktlänk till inlägg 8 januari 2014

EN BRA FRIDAG

Av Carina Andersson - 8 januari 2014 21:57

Alltid lika skönt att slippa bli väckt av att klockan ringer! Jag måste sovit extra gott för jag hörde inte ens mannens klocka, då han steg upp;) Det är också skönt att få morna till sig själv och få göra dem saker man ska, i ens eget tempo och utan stressa! När jag var färdig att ta mig an dagen tog jag bilen och körde ner till skogen med Wilma, Bettan och Lucky. En härlig runda där till och med solen behagade titta fram;)

På 8 av 10 rundor möter vi alltid någon som berömmer våra vita tjejer och många har ingen aning om vad det är för en ras eller ens, har sett någon tidigare. Det är roligt att möta dessa människor då de är genuint intresserade o roligt att få prata hund;)

Efter vår skogsrunda så fick jag ta mig i kragen och göra tre tråkiga saker......i följd;(

Det är liiiiiite dagens I landsproblem över det, det erkänner jag, men för den skull, inte mindre tråkiga att göra....

Nämligen; Tanka bilen, köra till Malmö och köpa dammsugarpåsar och mitt proteinpulver;(

Jag tycker det är supertrist att tanka för dels; Du ska ta dig till en mack, det är drygt att stå där ute i skitvädret och bli kall och det är DYRT!!

Dammsugarpåsar kan man köpa på andra ställen i Malmö tänker ni men saken är att jag inte hittat påsar till vår modell av dammsugare, någon annanstans. I stället köper jag två paket åt gången, så drar jag ut på det eländet, ett litet tag i alla fall;)

Det samma gäller det proteinpulvret.....


Jag har vidare en sak att erkänna.......jag har blivit beroende! Beroendet består av ett spel som heter Hayday och som går ut på att man bygger upp en bondgård, köper diverse byggnader, djur, matar, odlar och säljer saker och det senaste är att det kommer en hjulbåt som lastar varor en gång om dagen;)))) Tur att man är lättroad;))

I kväll har jag pysslat och skrittat min tiggiga, goa häst;) Hon hade till och med tendenser att vända huvudet upp mot mig, då jag satt på henne, för att kolla om jag, säkert inte hade mer godis till henne;) Bortskämd?? Näe;)))


Carina

 
 
Gunilla

Gunilla

9 januari 2014 06:05

Hay day är ett skitspel ;-)

http://www.haketorps.se

Carina Andersson

9 januari 2014 10:41

Ha, Gunilla:))
Visst är det roligt;)) Jag har ett väldans bry med "mina" djur och får världens ågren när jag inte fått ihop mat i kvarnen till dem:)
Speciellt grisarna ser lite anorexiska ut:)
Kram
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards