Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av Carina Andersson - 22 oktober 2014 22:49

I dag har jag haft en "glidardag" på jobb och började först 8 på morgonen. Jag skulle ha utbildning för en nyanställd tjej i vårt dokumentationssystem så det var ganska så nice;))
Jag hade med mig stallkläder så jag körde direkt till stallet. Min stackars V-70 fungerar som en rullande garderob/stallkammare och vilken jäkla tur att man inte är allt för pedantisk, fast det bär emot ibland;)))
Jag mockade, strödde och rätt som det var så dök käre mannen upp i stallet med varsin kopp kaffe!! Vilken trevlig och angenäm överraskning!!! Jättesnällt och verkligen uppskattat!!
Anna i stallet menade på sann kärlek mellan mig och Bosse medan mannen själv hävdade på kuvning.........Annas förslag lät bättre;))

Jag red Io, fina tjej och därefter Amy. Två hästar är dubbelt så dyrt, dubbelt med jobb, dubbel oro men inget uppväger känslan av glädjen i att äga dessa två som bjuder på så mycket, dubbel glädje!!
Jag var rejält trött och hungrig när jag körde från stallet men middag och en varm brasa väntade samt, faktiskt, en fotbolls match med MFF. Nu efter 50 minuter så inser jag, Malmö ligger under med 0-2, så kunde jag stannat och tittat på Anna och Christel's träningar;)

Carina

Ovido - Quiz & Flashcards