Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Carina Andersson - 14 augusti 2011 22:20

Wilma, Betty och Kellie har varit i Ronneby på Blekinge Kennelklubb Internationella Utställning igår, lördag. "Lilla" Bettan, 9,5 månader gör sin debut i Juniorklass och på vilket sätt hon gör det!! Excellent, CK, 1:a bästa tik, CERT samt BIR!!!!!!! 

Man är alltid lite nervös när ens hundar är inne i ringen men när man hörde alla de superlativ som den norske domaren, Helge Lie öste över henne så kunde man inte annat än att känna en obeskrivlig glädje samt stolthet över att äga en sådan härlig tjej!! Första Certet..........HÄRLIG känsla!!!!!! 

Wilma, vår andra blott, 17 månaders gamla tik får även hon Excellent, CK, 2:a bästa tik, Reserv Cert samt........CACIB!!!!!!!!!!! 

Som om detta inte skulle vara nog visar vår duktiga, privata handler o tillika dotter, My, vår fina lilla prinsess diva, Kellie. Konkurrensen är inte den minsta........14 stycken tikar i öppen klass.

Men Kellie o My gör om bedriften sen Malmö Internationella och Kellie får Excellent, CK, 2:a bästa tik, Res. CERT samt Res. CACIB!!!!!!!!  

Jag är GALET glad   men har haft väldigt svårt för att få detta......Det är sådana här dagar man verligen får credit för allt arbete som egentligen ligger bakom. Jag är så otroligt glad över mina hundar, oavsett hur det går på utställning men det är ju "grädde på moset" NÄR det verkligen går bra!!!

Det var också extra roligt att höra den norske domarens kommentar om Bettan;

En mycket lovande tik!!!!!! Eller den holländske som rent spontant fällde en kommentar om de fina rörelserna hos colliesarna!!! 

Nu har jag MÅNGA rosetter som ska strykas o hängas upp!!!!!! Ett KÄRT arbete!


Carina


P.s Har glömt att bifoga en bild jag fått från Wilmas syster, Cirka o hennes matte, Christina. Men kommer här nedan. Bilden på Kellie har My o Rickard tagit då de hade Kellie hemma för träning. Fina vovvarna!


Cirka, jag o Wilma. Bilden är från utställningen i Tvååker, juli månad 2011

 


Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards