Direktlänk till inlägg 16 september 2013

RÄTTSÅ OK DAG, TROTS MÅNDAG

Av Carina Andersson - 16 september 2013 22:28

Idag skulle jag jobba kväll, vilket är rättså skönt då man på nåt sätt förlänger söndagen.....man behöver inte gå och lägga sig så tidigt och man slipper, definitivt att stiga upp innan hin, har fått skor på sig;)

I natt var jag ruggigt nära på att ramla av sängen ( den är HÖG) så hade jag inte kvicknat till i min sömndruckenhet så hade jag definitivt somnat igen då jag störtat i golvet;( Anledningen var att min nya nalle, telefonen, gav i från sig nåt läte........Och näää, jag är inte störd.......eller????


Hur som helst så blev denna måndag morgon ännu skönare då man hörde regnet utanför, dels av att jag inte behövde stiga upp snortidigt och kunde ligga kvar i den goa sängvärmen och bara lyssna till regnet utanför:)))))

Sen jag väl stigit upp så kunde jag i lugn och ro plocka undan och gå och mysa med hundarna;) 


Jag hade fått en bokning på ett boende, vilket kändes extra skönt ur väder synpunkt! En rolig grej inträffande och det var följande; Jag fick ansvaret att tillaga kvällsmaten ( inget avancerat utan bara "färdig" pytt i panna men jag kryddade upp den och tillsatte grädde och smör. Till det stekte jag ägg, en del vändstekta och en del bara på en sida och de gamla de satt sen som ljus o åt! De tackade minst ett tiotal gånger och kunde inte nog berömma den goda pytten med äggen;)) De började prata om minnen om stekta ägg hemifrån och hur glad blir man inte då???!!!! Vad så lite kan glädja!! UNDERBART!!


Väl hemma igen, efter MÅNGA timmars arbete överraskade mannen mig med ett glas vin och en antydan till en tänd kamin ( han är ingen pyroman) men mysfaktorn är hög och nu har jag, efter ett envist eldande fått fyr på kaminen, så nu kan vi väl inte gå och lägga oss på många timmar..........


Carina

 
 
Ingen bild

Sussi

17 september 2013 19:49

Roligt att äggen blev så uppskattade och att det blev ett givande samtal vid middagsbordet.
Vad det gäller höstvädret, så har mina hästar stallats in i dag och jag tror att de tyckte det var mysigt.
Många kramar till dig och familjen. Sussi

Carina Andersson

17 september 2013 23:09

HEJ Sussi!!!

Jätteroligt att du är inne och läser OCH kommenterar igen;) Har saknat dig!
Det märks att man själv börjar bli äldre för jag tänkte Vilka ägg? när du skrev att det var roligt att äggen blev uppskattade;))))
Nu har jag också, i och med med min nya telefon, problem att komma ihåg alla nya koder etc;(
Visst, man kan skriva upp men alla attiraljer som kräver koder har ju en tendens att dessa ska bytas ut med jämna mellanrum........
Vad gott för hästarna att komma in i stallet! Amy fäller sin sommarpäls nu och snart är det väl dax att klippa henne!
Hur går det med den nya pållen? Vad heter han?

Tusen kramar till er med;)
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards