Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Carina Andersson - 11 juni 2013 00:37

Så underbart skönt att vara ledig, så här på en måndag och allt;) Jag har ju jobbat hela helgen igen och detta var väl inte den bästa arbetshelgen.........
Men idag har jag som sagt varit fri och njutit av det fina vädret tillsammans med stora och små hundar!! Valparna har varit ute så länge och det märks på dem hur de uppskattar det! Jag kom att tänka på dem stackars uppfödarna som får valpar på vinterhalvåret........det kan ju inte vara lätt!
Jag har haft många bollar i luften idag. Jag har pendlat mellan serva valpar med mat, tvättat och hängt ut tvätt, rensat i rabatten samt slappat med en bok i våra nyinköpta solstolar;) Boken som jag började med i helgen är nu färdigläst och kan rekommenderas! Den hette Sommarhuset och är skriven av Anna Fredriksson. Boken ska visst också spelas in!
Valparnas klor är också klippta idag samt att jag är igång med lite förberedelser inför deras flytt.
I kväll passade jag på att rida ut en sväng med Amy, som var lite laddad. Jag blev så vansinnigt irriterad på ett par som kom ridande......först mötte jag dem när jag kom travande mellan två ängar och då saktade jag ner i god tid, för det hör till att man gör det och visar hänsyn. Sen när jag sitter och jobbar Amy på en liten gräsplätt intill en grusväg träffar vi på dem igen och då galopperar dem förbi oss!!!!! Himla tur att Amy är så snäll som hon är, hon kunde ju lika gärna bara vilja dra iväg efter dem!! Tölpar!!!!

Carina

Ovido - Quiz & Flashcards