Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Carina Andersson - 30 juni 2013 21:34

Efter att det varit lite tomt på Blogginläggen så är det nog hög tid att redogöra för veckan som gått! För övrigt så är det precis en vecka sedan valparna åkte till sina nya familjer. Det är fortfarande tomt utan dem och jag saknar dem och deras underbara personligheter, kel och bus men samtidigt är jag glad över att det går så bra för dem alla, i sina nya hem! Jag är också glad över vårt matrumsbord och den "självgående" rutin som det finns i vuxna hundar;) I dag var vi bjudna till Alice, Emily och Jimmy i deras hem och det var så himla roligt att träffas igen!! Tack så jättemycket, än en gång! Det var fantastiskt roligt att se hur mycket fin kontakt ni redan etablerat med Alice!!! Samt inte minst, att se er, tillsammans alla tre och hur mycket ni avgudar "vår" lilla tjej........det var en fröjd för ögat!! 


I går var jag, Bosse och Amy i Vellinge på dressyrtävling. Det var "bara" en lokal tävling men väldigt fint arrangerat! Tävlingen var en kombitävling (där man både hoppar samt rider ett dressyrprogram) men där fanns även två klasser för enbart dressyr. Då Amy kan snubbla över en bom, LIGGANDE på marken så är ju alternativen inte så många, alltså blev det ett vanligt dressyrprogram, för vår del:) Hon kändes så otroligt fin på framridningen och jag fick en riktigt bra känsla av upplägget. På vägen från framridnings ridhuset bort till det stora, flotta Hagahills ridhuset började hon spänna sig och stod emot lite. Men i stället för att bli lite passiv i min ridning så tänkte jag lite bättre fart och mer j.... i namma! Vilket resulterade i en bra ritt, där vissa saker kunde bättras på men som på det stora hela, kändes bra! Döm om min förvåning då vi tilldelats 68,833%!!!!! Det blev en nervös väntan då halva startfältet, av 30 var kvar att rida men det visade sig.........vi kom 5:a!!!! Extra roligt när det var prisutdelning till häst och stå där, uppradad med dem andra och tacka domaren!! Ärevarvet fick bli i trav då det regnat skyfall hela eftermiddagen;( Men så GLAD och NÖJD jag var!!!!!!

En annan rolig sak var att stallkompisen, Christel med hennes fina sto, Blanceflor kom på en 8:e plats ( endast deras andra tävling tillsammans) Stort Grattis!! Vi är inte bara stallkompisar, vi tävlar för samma klubb så det var två Trolleholmare på placering!!!!!!


På kvällen (SENT) blev det mys med Pizza och ett glas vin och meningen var att jag skulle bloggat i går men jag/vi var totalt slut efter heldag med frisk luft och all spänning som släppte;)

En sak jag måste nämna var att på grund av allt regn så var det ett tiotal bilar med släp som körde fast i "risfältet" och som fick dras upp med traktor.......Det var mycket som flöt!

Nu längtar jag bara till nästa helg då vi har dressyrkurs i stallet!! Två hela dagar med träning och teori och en massa hästsnack! Veckan efter är det Falsterbo!!!

Där efter är det dags med utställningsdax för Bettan!!!! Ska bli så skoj!


Så fort jag fått i ordning lite bilder från prisutdelningen så läggs de upp här, på Bloggen.


Carina


Ovido - Quiz & Flashcards