Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Carina Andersson - 22 juni 2013 19:07

Ja, då var det inte bloggat på ett tag så nu får jag mycket att skriva om;)
Om jag tar det från i torsdags........Jag har ju sedan två veckor tillbaka varit väldigt restriktiv i vad jag stoppat i mig, gått i trappor i stället för att åka hiss etc och faktiskt gått ner knappt tre kilo.......men ändå;) Så under lunchen på jobb, i torsdags ( jag sitter och snålar med en shake från Apoteket) är där också en arbetskollega som jag inte sett sedan jag gick på min semester och vi sitter och småpratar lite, varpå hon helt plötsligt kastar ur sig; Har du inte gått upp väldigt mycket i vikt Carina? Och under en väldigt kort tid??? Vad svarar man på det.........Hmmmmm?????
Trist och onödigt sagt men huvudsaken är att jag känner samt märker av minskningen själv och visst, det är ju sant, att jag har gått upp men ändå.....
Tur man inte har anorexi!

På kvällen tränade jag för Carina med Amy och som alltid en SUPERTRÄNING! Tävling snart igen!!
Torsdagen var också, kanske inte historiens men väl decenniets varmaste dag!! Puh, så varmt det var!!
Jag fick tagit lite bilder från Kulturen i Lund, det finns så mycket fin och stämningsrik arkitektur där! Se nedan!

Sen var det midsommar och jag började dagen med att plocka jordgubbar, hmmm, så goda de var!
Därefter åkte jag till stallet och red ut en härlig runda med Amy som tyvärr kom av sig lite....
Jag blev utskälld av en man som bor precis vid en grusväg (där vägen fortsätter upp till en bonde) och denne man blev så oerhört irriterad över att Amy bajsade utanför hans garage....Jag vill betona att bajset inte hamnade PÅ hans uppfart utan utanför! och på grusvägen samt det faktum att han faktiskt bor på LANDET!! Vad tror han egentligen?? Att man har med sig en bajspåse, typ i Gekås storlek och att man sedan kan kasta det i lika stora latrin kärl utmed vägen ELLER att man rider omkring med en kratta??? Undrar just VAD han säger till bonden då han varit ute och gödslat sina åkrar som, upplysningsvis, ligger runt den här mannens hus???

Tidig kväll kom My och Rickard och vi hade en trevlig midsommarkväll tillsammans, även om den passerade allt för snabbt;( Maten var jättegod men så mätt man blev och på nästan ingenting;(

Valparna, som nu fyllt nio veckor var ute i stort sätt hela dagen och som tur var så hade SMHI fel igen med sin klass 1 varning! Det är "bara" andra gången denna veckan som man blir skraj över vädret men som sedan resulterar i ingenting!

Har ni orkat läsa ändå hit så är det lördag nu, midsommardag och valparna har blivit badade, fönade, klor är klippta och tassarna finputsade! På det stora hela gick det väldigt bra men ljudvolymen var lite väl hög i mellanåt;) Wilma blev även hon badad och fönad och sen gick hon och övervakade att allt gick rätt tillväga;) Även katten, Mysan var med och kollade läget, väldigt väl placerad, uppe på torktumlaren;))

I morgon är dags för valparna att åka till sina nya familjer och vi kommer att sakna dem så oerhört mycket! Dem har bidragit med så otroligt mycket, de små liven och berikat vår vardag, var och en med sina härliga personligheter!! Älskade bebisar!

I dag var jag flitig och cyklade till stallet! För en tid sedan var Bosse nere hos cykelhandlaren med båda våra cyklar för service och underhåll så nu ska här cyklas i sommar!

Carina





Ovido - Quiz & Flashcards