Direktlänk till inlägg 7 oktober 2014

VÄLGÖRENHETSRITT, FÖDELSEDAG OCH MÅNGA BILDER

Av Carina Andersson - 7 oktober 2014 19:21

Tiden rusar iväg och vi kan redan skriva in den 7:e oktober i våra kalendrar.......
Idag har det blåst rejält och i skrivandes stund står regnet som spön i backen;((
Jag klagar inte......har semester och gör vad som faller mig in men det blir mycket häst, hund, häst och hund igen;) Där i mellan underhåller jag tvättmaskinen och hemmet.
I lördags kom både My, Rickard och Mathias hem och vi åt och drack gott! Det var längesen alla var hemma så det var extra roligt;) Jag fick också möjlighet att visa upp Io för My;)
På söndagsmorgonen lastade Bosse och jag Amy för jag skulle medverka i Näsets Charityride.

Näset Charity Ride är en välgörenhetsritt. Syftet är att samla in pengar till stiftelsen Henrik Superman.
Ett friskt barn har tusen önskningar. Det har ett sjukt barn också. Därför stödjer Stiftelsen Henrik Superman barn med cancer och deras familjer. Genom att privatpersoner och företag skänker pengar uppfyller vi tillsammans barns önskan. Söndagen den 5/10 rider Näsets Charity Ride för Henrik Superman

När Henrik Ekelund gick bort vid sju års ålder hade han och familjen kämpat mot sjukdomen i nästan sex år. Med oräkneliga behandlingar, sjukhusvistelser och med en ständigt närvarande oro. Efter att ha besegrat sin första sjukdomsperiod ? och ytterligare en diagnostiserad leukemi hoppades man att faran skulle vara över. Så blev det inte. Henrik drabbades återigen av neuroblastom och den 14 november 2005 somnade han in.

Jag hörde om denna ritt på Guldkanalen en morgon och bestämde mig för att medverka!
Jag kan varmt rekommendera andra att rida för en god sak och samtidigt uppleva en oförglömlig dag tillsammans med så många människor med hästen som gemensam faktor!!
120 ryttare till häst är en imponerande syn!!! Ritten gick från Höllviken, över Falsterbo kanalen, Skanör för att avslutas vid Strandbadets camping i Falsterbo.
Senare eftermiddag åkte vi till Mathias och gick en härlig runda vid Borstahusen tillsammans med Wilma, Betty och Aima!

I går blev jag ett år visare och jag fick, bland annat, ett par välbehövliga ridkängor!;))
Jag har, en längre tid, sprungit omkring i ett par slitna gympadojor i stallet vilket inte är det säkraste för tår och fötter;)
I övrigt hade jag en kvalitetsdag med mannen varav en av sysslorna bestod i att plocka ihop ett ex antal kilo morötter till alla hästarna i stallet;))
I dag har jag ridit mina två, helt underbara hästar och fast jag vill utvecklas som ryttare så skulle jag, om jag kunde, stoppa tiden och bara njuta!!!!

Carina

På uppsamlingsplatsen i Höllviken

Här är vi, efter 2,5 timmes ritt framme i Falsterbo;)

Borstahusen, Landskrona

Vem påstår att Skåne är platt???

Underbar solnedgång med Ven i bakgrunden

Fina Bettan!

Mathias och Wilma

Aima i solnedgången

En märklig form på en av morötterna;))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards