Direktlänk till inlägg 15 oktober 2014

SAM, SIGGE OCH KVALITETSDAG MED MANNEN

Av Carina Andersson - 15 oktober 2014 22:35

I går skulle jag jobba en dagtur men i arla morgonstund hade ingen bokning dykt upp. Men efter ett samtal med samordnaren så fick jag till slut min bokning och det blev till att styra kosan till Genarp och äldreboendet där. Jag hade en bra dag och tiden, ja, åtminstone fram till lunch gick rasande fort;) Skoj att komma ut och se och uppleva lite nytt;)
Efter jobb körde jag ut till stallet för att upptäcka att mannen varit så snäll och mockat till båda hästarna och jag fick ridit och pysslat om både Amy och Io! Lyxigt värre!!
Jag unnade mig en "stallkväll" och tittade även på Bitte när hon tränade på sin Sallie. Som sällskap på läktaren förutom vår häst, rid och stallguru, Carina så hade vi de trogna följeslagarna Sam och Sigge på läktaren;) Goa vovvar som verkligen älskar sin matte!!

Idag har jag och Bosse haft en härlig dag tillsammans och efter frukosten blev det en tur till stallet. Io skulle vaccineras och vi skulle lasta och köra henne själv till veterinären......
Jag kan ju säga att det kändes mer nervöst att köra henne än att sitta upp första gången;))
Nu var min oro helt onödig då hon var jätteduktig. En viss tveksamhet att gå upp i släpet men med ett kamouflage lugn av mig och en stor morot som lockbete så hängde hon med;)
Helt plötsligt kändes hon så "stor" häst med täcke och transport skydd;)) Duktiga tjej!!
På eftermiddagen åkte vi, tillsammans med en trio av vita tjejer till ett par hästaffärer och jag fick handlat in och checkat av prylar jag behövde till hästarna. Extra glad blev jag över ett "bling, bling" skärp till mina vita tävlingsbyxor;)))
Bosse har verkligen haft en kvalitetsdag med sin fru idag;)))

Carina

Trogen och fine Sam!! Kan spendera timmar i ridhuset, bara matte är där;))

Sigge, en liten spjuver men så duktig för sin ringa ålder. Endast dryga halvåret men så duktig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards