Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Carina Andersson - 9 mars 2014 21:20

Detta inlägget påbörjade jag egentligen igår på Ipaden men vi minsta lilla "feltryck" så vips! försvinner allt jag skrivit;(  Jag hade inte någon större lust att börja om, så nu får jag ta ett tag, vid datorn i stället. På tal om datorn så började den, ja, den nya, att kladda i går och då Bosse skulle upp till My och Rickard och hjälpa dem idag, fick han med sig datorn. Rickard, duktig som han är, fick igång den men misstänker att det är något oidentifierat fel på någon av diskarna.......Suck;( Med andra ord så måste den lämnas in, vilket innebär att jag kommer vara utan dator!!
Detta är ett STORT I-Landsproblem för mig;((


Men vad skulle jag då skriva om i går som inte blev........Lugn, en del av det kommer här!

Nu har två av våra tre barn fyllt år! Mathias som blev 25 år är först ut den 21 februari och i går var det Marcus som blev 19 år!

Inte nog med firandet, vi bjöds tillika på årets första, riktiga vårdag och så underbart väder vi fick!!! Jag, Marcus, Lucky och Wilma tog en härlig promenad nere i skogen och vi njöt nog lika mycket, allihop! Vi mötte många trevliga människor och jag tror att alla blev positivt påverkade av det underbara vädret!!

Väl hemma igen blev det kaffe och sen övningskörde jag med Marcus. Han har blivit riktigt duktig på bara kort tid!
Jag känner nog att jag kan duga som handledare vad det gäller den praktiska delen men teorin.....njäe......
not so good;)  Jag har försökt att analysera detta och tycker inte att jag är direkt dålig på teorin som sådan men det är förmågan att förmedla det vidare och att det ska bli begripligt.

Valparna här hemma har öppnat sina ögon! Små, små russin liknande springor i det redan bedårande lilla ansiktet;) Nos, tramdynor har fått sin svarta färg.

Idag, läs söndag, har Wilma fått göra en mer, ingående besiktning av hanen. Betty följde med men accepterade Wilmas inspektion genom att själv sätta sig hos husse och titta på TV;;))

Nya bilder samt de senaste dagarnas vikter är uppdaterade på hemsidan!

På MIN egentid idag åkte jag till stallet och red ut en härlig tur med Amy! Det blåste lite men vad gör det, när man känner att våren äntligen är på G!!!!!


Carina

Ovido - Quiz & Flashcards