Alla inlägg den 26 september 2010

Av Carina Andersson - 26 september 2010 20:28

I dag var det lätt att stiga upp när klockan ringde. Vi skulle nämligen på tävling i Eslöv! Min namne, tillika tränare Carina A skulle rida Amy till mig. Anledningen till detta var egentligen i rent utbildningssyfte för att utvärdera hur man kan gå vidare med träning samt hur man på ett optimalt sätt kan ta vara på framridning/tävlingsdag. 

Men först är det lite att berätta: Amy lyckades i slutet av denna veckan tappat en sko och igår, lördag, lyckades vi äntligen att få kontakt med hovslagaren.

TACK Filip för att du ställde upp o skodde henne till mig!! 

En annan grej.........Amy har satt en "ruggig" vinterpäls!!! Vilket innebär att hon blir svettig bara man tittar på henne  Alltså inget lämpligt tävlings hårlag!

Här kommer nästa klippa in; Mathilda A greppade klippmaskinen o klippte Amy åt mig!!!!!! Vilken fröjd det var att komma ut till stallet i morse o se hur fin hon hade blivit o så LÄTT det kommer att bli att hålla henne ren!  Du är bara sååå DUKTIG Mathilda!!!!!  


Carina o Amy skulle rida två klasser, LA:1 o LA:4.

Jag ska ju inte sticka undan genom att säga att jag inte var nervös! Det var nästan mer nervöst att "stå bredvid" men sååå jäkla duktiga de var!!! De såg så proffsiga ut o det var inte utan att man kände sig stolt över sin fina häst!!! Att sedan Carina kan lyckas att få en ardenner att se bra ut, behöver jag kanske inte nämna här 

Dagens resultat: Första placering på 76% i LA:1!!!!!!!!!!!! o en tredje placering i LA:4 på lite drygt 65%!!!!!!!!!

HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vilken DAG!!!!!!


Amy blev verkligen ompysslad idag!!! Carinas DUKTIGA stalltjejer, Mathilda o Sandra följde med samt Måns ( fast den lille "goe" killen var mest intresserad av mat!!)) 

Men vilken uppslutning!! Det kan man verkligen kalla för vänner som ställer upp!!! 

Så mitt innerliga TACK till; Carina, Mathilda, Sandra o Måns för att ni ALLA ställde upp för mig o Amy!!!!!! Ni är GULD värda!!! Det var verkligen en trevlig dag!!!!

Jag vill också tacka Bosse, min trogne man, supporter ( både mentalt samt ekonomiskt!) Föresten Bosse; om du inte vet vad du ska köpa till mig när jag fyller år så önskar jag mig en sådan ridhjälm som Carina har  


Bilder från idag, se nedan!!!


Carina



Vår härliga supporter klubb!!!!

  


Amy träffar sin kompis Isolde


  

Travarbete på framridningen

  

  


Utstrålning!!!

  

Ovido - Quiz & Flashcards