Direktlänk till inlägg 15 juni 2013

LITE NYTT

Av Carina Andersson - 15 juni 2013 21:03

Nu har valparna blivit åtta veckor och snart är det dags för dem att åka till sina nya hem! I går blev dem avmaskade. Öronen har börjat resa sig på sig och det ser lite lustigt ut;)) Ena örat står upp och det andra hänger!
I dag har de kunnat vara utomhus igen, det har ju varit ett par dagar med dåligt väder så det var skönt för dem att kunna vara ute igen! Snart är det också dags för veterinärbesiktning och då blir dem bland annat chippade samt vaccinerade.

Jag är full igång med att jobba och jag har också varit flitig med att tänka på vad jag stoppar i mig. Standard är fil och lite osötad müsli till frukost, till lunch blir det Apotekets Modifast som är en kost ersättning och till middag blir det middag men mindre mat och mer sallad. De kvällar jag jobbar ersätts middagen med Keso, ananas och banan. Än så länge har jag endast ridit som motion men snart så åker dem nya skorna på;)
Denna veckan har jag tränat Amy för Carina två gånger. Emily var med mig ut till stallet och onsdags träningen och det var jätteroligt att kunna visa henne Amy och stallet! Jag fick dessutom nya foton på Amy;)
I dag har det varit tävling på hemmaklubben, det vill säga Trolleholms Ryttareförening och detta var Amy's och min första start på lite över ett år. Jag valde först en klass men bestämde mig sen för att anmäla mig till en klass lättare. Det blev en sen kväll i stallet igår och en tidig morgon idag men så roligt det var att komma ut på tävling igen;) Emily var så otroligt snäll och följde med som häst skötare då min ordinarie, maken Bosse var valpvakt;) Vi hade en trevlig dag tillsammans och ett stort tack än en gång Emily för all hjälp samt nya bilder samt film!!!
Jag fick en väldigt bra känsla på framridningen och där var mycket som hade blivit så mycket bättre under själva uppvisningen men en del missar och lite missförstånd bidrog till en blygsam procent.
Träna mer och sen är det "bara" att tävla på för att skaffa sig rutin;)
Jag vill samtidigt passa på att gratulera Carina och Feel Fine" till "kvalbiljetten" till Falsterbo!!!! GRATTIS!!!
En annan jag vill gratulera är My och Ronja till ett genomfört MH med en 2:a på skott!!! Så himla roligt!!! GRATTIS!!!!!!

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards