Alla inlägg under juni 2013

Av Carina Andersson - 5 juni 2013 23:23

Så otroligt skönt med en fridag! Kunde sova lite längre då Bosse har "valpjouren" på morgonen;)) Det var också skönt att ha dagen framför sig och ingen tid man måste iväg på. Jag passade på att åka till stallet och mockade och sen kopplade jag transporten och körde Amy till veterinären för hennes vaccinering. Väl tillbaka till stallet valde jag att låta henne vara inne samt att jag spolade av henne. Nästan ingen vind idag så värmen och därmed alla insekter var besvärliga;(
När jag kom hem släppte vi ut valparna och drack kaffe ute, mysigt;) Bosse körde iväg till cykelhandlarn och lämnade in våra cyklar för genomgång. Längtar tills att vi får tillbaka dem så vi kan ut och cykla. Funderar starkt på att cykla till jobb en dag........
På eftermiddagen blev det ett besök hos den genomtrevlige veterinären Erik Mörne för vaccinering av Bettan! Hon blev grundvaccinerad, rabies samt att hon fick pass.
På kvällen blev det grillat till middag och därefter åkte jag till stallet igen för att rida. Idag red jag lite blandat klättring och sen på utebanan och vi hade en underbar kväll!

Carina

Av Carina Andersson - 4 juni 2013 13:01

Det har varit lite klent med bloggandet ett tag vilket beror på fem dagars kvällsarbete i sträck. Valparna har nu blivit 6,5 vecka! De är så otroligt härliga! Sociala, fina huvuden, mycket bra benstommar och så positiva!! Jag får oftast frågan om jag inte kommer att sakna dem enormt och jag kan bara säga; Det gör jag redan!!! I stället får jag tänka på allt det positiva vi varit med om! Planering, resan till Holland, parningen, kontakten med alla valpköpare, födseln och inte minst, alla dessa veckor med äkta upplevelse!! Vidare får vi ju också glädjen att följa valparna sedan de flyttat till sina nya hem och det är ju inte förutan jag känner en viss avund.........vilken härlig tid ni har framför er!!!! 

Vetrinärbesiktning är inbokad och en hel del återstår att bocka av i kalendern. Just nu är de ute och leker och likt små barn så är de så härligt trötta efteråt;)


Denna vecka ska både Betty och Amy vaccineras. 


Misstänker att ni saknat lite bilder så håll till godo;)

Carina



Motstå dessa ögonen om ni kan

 


Den nya agilitytunneln är spännande


 


Vanliga bollar är också roliga


 


En tålmodig och snäll mamma

 



Min sko har tagits i beslag





Den gröne hanen njuter















   


Blå hane


 


Nu syns jag nog inte


 


Hur kan det vara så gott.....


 


Mysstund med mamma


 


Små ulltussar


 


Smyger på mamma


 


Ha, där har jag dig


 


Vi kan gosa i stället

 

Ovido - Quiz & Flashcards