Alla inlägg den 21 november 2013

Av Carina Andersson - 21 november 2013 20:29

Dagarna springer iväg och det är inte alltid så lätt att "hinna med i svängarna" och dessutom hinna med att sammanfatta allt  

Nu har jag dessutom gjort en ny invenstering i form av en ny Laptop!! Tillika en PC!!!!!! Efter att ha varit Mac trogen i många år så har jag då äntligen? tagit steget och köpt en PC. Jag skriver frågetecken men jag tror alldeles säkert att jag gör rätt. Mac:en har jag haft i nästan 11 år och det är egentligen inte förrän det sista året som den visat sig, med ålders rätt, gammal!! Helt ärligt började jag med att kolla på en bärbar Mac men den jag i så fall ville ha, skulle bli så oerhört dyr och det känns inte riktigt relevant när själva Mac "världen" är så begränsad.

Så nu har jag lämnat IPhone:en till en Android och nu var det datorn! Jag har i alla fall Paddan kvar;)

Sen har ju Paddan inte varit den bästa att Blogga på, svårt med tangentbordet och väldigt lätt för att trycka på fel knappar eller värst av allt och som hände mig i helgen........att efter ha skrivit ett lååååångt inlägg så skulle jag bara skifta läge och lägga in en bild och vips......så var ALLT jag skrivit borta;(( Inte ok!!

Tro nu inte att jag "bara" bloggar på datorn för då skulle det ju bli rättså kostsamt att köpa en ny, för den sakens skull:)

Jag redigerar foto och gör hemsidor och lite annat, smått och gott med;)

Men nu har jag en massa att lära mig, både med datorn som sådan och med nytt operativsystem!

Det kan ju bli spännande;))


Så, vad har hänt annars...

I helgen, den 16:e november, var det dags för årets sista utställning, i Åstorp. I år var det extra kul för förutom Wilma och Betty så skulle två av Wilmas valpar ställas ut där!! Det var Alice och Sigge och så himla roligt det var att åter träffa dem alla!! Sigge bor ju ändå upp i Linköping och att få träffa dem båda igen med familjer var obeskrivligt roligt!!

Domare var Fredrik Hindse och han premierade båda med ett första pris med HP! Så Bosse och jag hade båda "våra" valpar i Bästa Valp finalen! Sigge vann över syrran och blev därmed Bästa Valp medan Alice blev Bäst i Motsatta kön!

Ni var så duktiga inne i ringen med era fina valpar!!

Wilma och Betty går i Öppen Klass och My kunde inte hjälpa mig denna helgen så Bosse var snäll och ställde upp och visade Wilma, tack Bosse!! Tyvärr så fick hon inte "mer" än Very Good denna gång och det var Betty som fick det mesta; Excellent, CK, Cert ( som gick till den andra tiken, då Betty redan är fullcertad) och slutligen BIM!!

Vi bestämde i samråd att lämna utställningen innan eftermiddagens finaler för Anette o Rolf skulle åka tillbaka till Linköping senare på kvällen och vi skulle hinna hem till oss för mat och dylikt. Väl hemma tog vi en härlig promenad nere i skogen ( härlig syn med fyra Vita Herdar i trupp) och senare lekte syskon, mamma och Bettan med varandra i vår trädgård!

Kvällen avnjöts av mat, dryck och mycket hundprat och skratt och vi vill rikta ett STORT tack till er, alla, för att ni ville komma och göra denna lördagen till en minnesvärld dag!!


I går var det träning för Carina med Amy och vi inriktade oss mest på lite gymnastiserande övningar då jag inte hunnit rida Amy tillräckligt för att vilja träna fullt ut. I dag passade jag på att åka till stallet tidigare så jag kunde rida ut och både jag och Amy njöt av turen!


Carina

Ovido - Quiz & Flashcards