Alla inlägg den 10 november 2013

Av Carina Andersson - 10 november 2013 21:15

Provar att bifoga länk till Youtube från dagens stora händelse;)) Tack Conny för filmen!!!
http://m.youtube.com/watch?v=xdhw6vVjiOE

Av Carina Andersson - 10 november 2013 20:54

En dag jag längtat till! Emily, Alice och jag skulle åka till Malmö och valputställningen där. Många hundar innan Alice men man vill ju vara i tid och det var vi..........minst sagt! ;)
Alice hade världens supporter klubb på plats;))) Laura, Elin, Conny och Jenny var där och hejade fram samt tog foto! På plats var en annan, något yngre Vit Herdhunds tik fast i dagsläget blev Alice premierad till BIR = Bäst I Rasen!!!!!!! Hon fick jättefin kritik!! Så himla roligt!!!
Jag är så stolt över Wilmas fina valp och Emily's genuina arbete!!! Och vilket temperament Alice med syskon har!!! Det var många som var mäkta imponerade över henne!!!! Det är mycket intryck för en valp med en sådan här inomhus utställning med så mycket andra hundar, människor samt sorl men Alice var helt oberörd! Inne i ringen rörde hon sig med ett bra flyt och med världens koll på matte! Det syns att hon älskar sin matte, lika mycket som matten älskar henne!!!
Domare var inte allt för generös med att dela ut Hederspris och därför var det extra roligt när han gillade Alice så mycket!!
I stora finalen blev de tyvärr inte utvalda men vilken dag vi haft!!;)) Emily och jag fick gått en runda bland försäljarna och jag fick äntligen tag på en ny borste samt två regntäcken, Hurta's, till Wilma och Bettan!
Personligen tycker jag att den nya mässhallen är sämre än den gamla då det är trångt och kallt;( Kunde man inte satsat mer när hela området runt omkring exploateras hej vilt???
Då Emily lämnat av mig överraskade hon mig med en present ( enligt Emily ett tack för att jag följde med fast att jag själv blev oerhört tacksam över att få, följa med) och jag fick en fin Bodyscrub!!!
Tack, snälla Emily och Alice för idag!!
Jag åkte till Amy och pysslade om henne och gjorde fint i boxen. En tur till affären och sen hem till våra vovvar som blev glada när deras matte kom hem;)) Wilma fick rapport om dotterns framgångar och sen fick hon prova ut overallen som jag tror blir en hit;)) Bettan tittade lite skumt på henne;))

Usch, inte roligt.........måndag i morgon och helgerna går allt för fort;(( Det var ju inte längesen man intog ryggläge i soffan och njöt av fredag kvällen och nu........söndag kväll och snart dags att krypa ner i sängen;((
Det positiva är att vi går emot fredag igen!!;)))
Carina

Alice och Emily in action!

Här behövs inga ord!

Man blir törstig på utställningar;)

Alice hemma igen och poserar stolt med sina priser!!

Av Carina Andersson - 10 november 2013 00:03

Mitt i all min upprördhet så har jag glömt att berätta vad som hände, eller rättare sagt, vad jag blev kallad för ett tag tillbaka.......
Jag hade kört till Malmö för att köpa proteinpulver på Gymgrossisten och knatade in i affären. Väl inne möttes jag av upppumpade kroppar, både här och där. Jag kände mig inte helt missanpassad, då jag kämpat med mina överflödskilo, men okej..........jag är ju inte uppumpad.......
Stegade fram till belgienblue killen bakom kassan med ganska stort självförtroende men som på bråkdelen av en sekund fick ner mig på jorden då han vände sig om och sa;
Och vad kan jag hjälpa damen med?????
DAMEN!!!!!!!!!! Jag höllt både på att DÖ och DÖDA honom på samma gång!!! Jag verkligen HATAR när jag blir "titulerad" som dam!!!! Om han nu ville vara artig så hade det definitivt räckt med; Vad kan jag hjälpa dig med?
GRR;(((((

Idag har vi haft en skön sovmorgon och lördagsfrukost;)) Mums!
Vi har röjt i hemmet och åkte gemensamt till stallet där jag red duktiga Amy;))) Hon var riktigt fin idag!
Vi har myst med tända ljus, en värmande kamin, gott att äta och dricka och sett härliga filmen Sweet Home Alabama
Nu är det tid att gå och nanna;)

Carina

Ovido - Quiz & Flashcards