Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

SÅ MYCKET JAG GJORT

Av Carina Andersson - 4 juli 2010 23:14

Steg upp relativt tidigt och söndagsfrukosten avnjöts utomhus! Det uppstod dock ett mindre "ilandsproblem".......äggen är jättejobbiga att skala!! Jag hävdar å det bestämdaste att det är Bosse som inte spolar tillräckligt med kallt vatten på äggen men det tycker inte han. Alltså så är det fel på hönsen  


Vi har haft en gammal bil som stått på vår garageuppfart, hur länge som helst, och denna ska nu hämtas och köras till bilarnas evigt gröna ängar. Men i väntan på det, tisdag då, så har vi baxat ut den på gatan. Detta gav mig en anledning till att städa garageuppfarten på ogräs o annat "trevligt" och till hjälp hade jag den 15 åriga sonen. Det blev mycket "peptalk" och lite mutor för att uppmuntra sonen att vi gjorde ett hederssamt arbete och att resultatet.......i slutändan skulle bli superbra!! Alla mina egna tankar om att det var ett skitarbete av inte dess like, var bara att svälja ner och se lycklig ut........

Hur som helst så blev det jättefint!!!!

Där i mellan har jag tvättat o hängt ut tvätt. En massa maskiner har jag hunnit med idag! 

Sonen (samma son) och jag har också varit och inhandlat mat, två nya säckar, till hundarna. Nu fick det bli Royal Canin. Som uppfödare tycker jag att man får en bra rabatt! 


Den andra sonen visade också sig från den ljusa sidan och gjorde en JÄTTEGOD middag!!! Han hade gjort grillspett med fläskfilé, lök och färska championer och vid sidan om detta hade han tagit cocktail tomater, också dem på spett. Till detta hade vi nypotatis och kall sås. Till dricka blev det öl. SMASKIGT!!


Senare på kvällen mötte jag upp en ridkompis och hennes häst nere vid Saxtorps sjöarna och sen red vi en underbar kvällsritt!!! 

Jag har en dröm och förhoppning, att jag o Amy, innan sommaren är slut ska komma ner till havet och skritta en lång tur precis vid vattenbrynet. Det hade varit underbart!! 


Nu har jag duschat en välbehövlig dusch och ska nu dricka kaffe o "varva" ner innan det är dax att gå o nanna. Ska börja jobba i morgon. 


Carina

 
 
Ingen bild

Sussi

5 juli 2010 22:32

Grattis till placeringen i lördags.
Roligt att dina söner är så duktiga med ogräs och matlagning.
Ägg som är färska är också svårskalade!
Kram

 
Ingen bild

Anonym

5 juli 2010 23:34

Äggen är svårskalade när de är färska, ju färskare desto mer svårskalade. Ett par veckor gamla är äggen som lättast att skala!
Är man uppfödare om man har en massa hundar men aldrig fått en kull? ;)

 
Carina - Pocketbay

Carina - Pocketbay

5 juli 2010 23:44

Hej Suss!

Tänk vad du är klok::)) Det var ju bra att "problemet" med äggen är löst!! Då var det inte Bosses fel::)) Stackars han.......alltid "beskylld" för nåt!!
Skämt åsido, både Bosse o sönerna är KANON!!! Tackar också för gratulationen till placeringen!! Det var jätteroligt!

Angående kommentar till insändare Anynom: Tackar också för äggproblemet! Det är väl bra att få reda på att hönsen i Sverige värper som de ska!! O att mannen är oskyldig;;)
Men som svar på ditt andra inlägg; Varför skulle man inte kunna vara uppfödare fast man inte fått nån kull med valpar?? Kennelnamnet måste man ju ha först och för det andra så är det godkänt av FCI. Sedan ska det tilläggas att man får börja någonstans i från och det är först de senaste två åren som det köpts in tre tikar för avel men att dessa, helt i seriösa avseenden, är för unga att avla på!
Tacksam om du sätter ut namn! Känns trevligare så!

Carina

http://pocketbay.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards