Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

FREDAG!!

Av Carina Andersson - 16 juli 2010 22:43

Gud, vad skönt att vara ledig nu, ett par dagar!!! Sitter o väntar på att min käre man ska komma hem. Bosse har varit i Schweiz i en o halv vecka o jobbat men nu är han äntligen på väg hem!! Efter ett par dagar har "ruset" av att han kommit hem, lagt sig och sen är det ytterligare en att plocka undan efter  Skämt åsido, DET ska bli SKÖNT att ha honom hemma igen!!


Häromdagen så blev jag så irriterad.......Ni vet, man sitter o snackar med folk om ditt o datt och sen kommer man in på om man har barn, hus eller lägenhet eller husdjur. Berättar man då att man har sju hundar, så kan vissa människor spontant uttrycka; Nej men usch!!! SJU hundar!!! Undrar just om folk hade sagt likadant om jag berättat att vi haft sju ungar!????? Det är precis som om det vore helt "legalt" att uttrycka sin avsky, bara för att det gäller hundar, eller katter för den delen!!! Hundarna är faktiskt våra "barn" fast det är hundar!!


På tal om hundarna; Det har varit kämpigt för dem med värmen!!!! Stackare! De har bara fått vara ute korta stunder och vattnet i vattenskålen har tömts och fyllts på stup i kvarten. 

Wilma växer och allt är väl inte helt propertionerligt  Men är söt ändå!! 

Häromdagen på valpkursen så var hon väldigt billig efteråt........Så dryg hon var! Hon som annars har varit så duktig o imponerat på många, där i bland mig själv, så bestämde hon sig helt plötsligt för att hon inte skulle lyssna eller gå, för den delen, bredvid mig......hon drog sig sakteliga bort från mig för att sen TOTALT skita i mig!!! Men, men..........Liten bebis i kombination med träna, träna. Antar att det blivit lite siså där med träningen för renoveringen här hemma......


Tränat med Amy, ridit ut lite men annars så har vi inte gjort så vansinnigt mycket. 


Carina

 
 
Ingen bild

Fredrik W

17 juli 2010 16:46

Skönt att höra att jag inte är den enda som tycker att det är _för_ varmt!

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=150763882 - fläktar på rätt så friskt, även på lägsta läget, dock är den lite högljudd men det är det värt!

 
Carina - Pocketbay

Carina - Pocketbay

18 juli 2010 22:07

Hejsan Fredrik!

Roligt att du skriver!! Snygg fläkt! Har du köpt en sådan??
Nu börjar det närma sig till bröllopet med STORT B!! Det ska bli spännande! Roligt att träffa er ALLA!
Kram
Carina

http://pocketbay.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards