Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

JÄTTELÄNGESEN

Av Carina Andersson - 29 juli 2010 21:13

Jag har, mer eller mindre, ofrivilligt tagit en paus med bloggandet då jag inte haft tid!! Eller lust.....


Men nu tycker jag att jag är "skyldig" er lite "Up To Date"::)


Som jag skrev tidigare så är renoveringen av vårt sovrum färdigt och nu har vi i stället inriktat oss på att ta bort de väggar som vi tidigare planlagt att ta bort. Detta är nu gjort och resultatet lät inte vänta på sig! Det blev en större rymd och framför allt LJUSARE!! Väggarna som vi valde att ta bort är mellan kök och två hallar samt att vi öppnat upp in till vardagsrummet. Nu får detta vara så ett tag och i stället ska vi börja med renoveringen av vardagsrummet. Anledningen för att vi gör så är för att det blir bäst planeringsmässigt sätt och att vi sen får arbeta oss utåt. Men jag är övertygad om att det kommer att bli jättefint!!


Vi har också arrangerat en möhippa o en svensexa för My o Rickard!! Det var i lördags som vi "kidnappade" dem, var o en på sitt håll. My skulle egentligen jobbat kväll men efter lite "luskande" så fick jag reda på var hon skulle jobba, så att jag kunde få henne fri. Så 12:10 gick hon ner till bilen för att åka i väg o jobba......trodde hon! I stället dök där upp ett glatt gäng med tjejer och släpade henne tillbaka till lägenheten där vi spökade ut henne. Men trots att det var "fula" kläder o utstyrsel så blev hon jättefin i alla fall;)) 

Hon hade en fin, hemmagjord låda om halsen, tillsammans med en sportflaska med vin samt en skylt med; Heta Kyssar 5:- eller Pussa Musen 20:-

Musen var en blå vit randig kattleksak ( som senare under kvällen blev döpt till Bosse, av nån anledning) som var fäst i ett gummiband under klänningen och det var himla roligt att se killarnas lättade ansiktsuttryck då de fick se "Bosse"   

Det var också roligt att se My´s, från början, återhållsamma sätt med "försäljningen" till att senare, vart efter kvällen gick, blev mer o mer avancerat! 

Om inget annat så blev det ganska så lönande; 850: SE, 120 DK o 3€!!!! Är det kanske en idé att sluta jobba för att "låtsats" möhippa??? Jag tror att jag skulle få betalt för att killarna INTE skulle få pussa musen!!!!

My fick också, tillsammans med de andra prova på poledancing som blev mycket uppskattat!! Efter det gick vi genom stan ner till den restaurang vi reserverat bord hos o åt en makalöst god mat!!! Mysig miljö, bra service och en trevlig personal!! De bjöd My på två överraskningar; Den ena i form av en "snoppkanna" med cider som rev ner många skratt! Den andra var desserten........en banan, ni vet, med eld sprut i;;)) 

Efter maten drog vi oss längre ner mot stan och det blivande paret fick återförenas! Rickard, vår "lille" stockholmare ( som inte förstår ett skit danska) hade varit i Danmark, Tivoli och han hade fått regler om att INTE prata engelska. Han skulle därtill beställa mat på en restaurang och det blev lite svårt har jag hört;;) Sen fick den stackaren åka i en ny attraktion, en karusell som gick i 5 G......URK  

Till sist så landade vi på en Pub med dans. Dagen avslutades strax efter midnatt men då hade vi varit igång sedan 11:00 på förmiddagen! Men Gud, så ROLIGT vi hade!!!!!!


I dag har jag badat o fönat Wilma, klipp klorna samt håren mellan trampdynerna. Hon var jätteduktig men sen fick hon för sig att det var nog farligt att klippa håren på fötterna. Det hör till saken att hon är vansinnigt killig!! 

Den lilla "luspudeln" har snott mat från katterna idag och det var nog inte den lilla mängden för hon är rejält uppspänd över magen........

I morgon har jag för avsikt att bada Rocky o Easy. De är i STORT behov av det! 

Annars har jag jobbat o stått i men trivs bra på det nya jobbet. Det tar bara lite tid att vänja sig vid de turer som är mellan 07:00 - 16:00;;;((((


Carina

 
 
Ingen bild

det utspökade spöket

30 juli 2010 21:11

tack för en helt underbar och minnesvärd möhippa och svensexa för rickards del. vi var så glada över att få tillbringa denna underbara dag tillsammans med människor vi älskar. Tack än en gång!

 
Carina - Pocketbay

Carina - Pocketbay

30 juli 2010 22:47

Tack själva, båda två!! Men ni är mer än värda det!!
Kramar
Mamma, som älskar er med!!

http://pocketbay.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Fredrik W

1 augusti 2010 12:03

Det var väldigt kul att komma ner och överraska brorsan. Och även att överaska My, hon vart tagen på sängen! :-)

Var trevligt att äntligen få träffa er alla (snart är vi släkt)! Och det var en riktigt god middag ni bjöd på, med en trevlig filmsnutt som avslut. :-)

Vi syns snart igen!

 
Carina - Pocketbay

Carina - Pocketbay

1 augusti 2010 22:53

Hej Fredrik!

Visst hade vi jättekul!! O jag LÄNGTAR jättemycket till bröllopet!!!!
Jag tycker också att det var roligt att träffas och ser fram emot nästa gång!!! Ni är jättetrevliga.........fast ni är 08:or;;))
Nej, nu var jag dum!!;;)) O man ska ju vara snäll mot släkten!!
Kramar
Carina
o hälsa familjen!!

http://pocketbay.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

12 augusti 2010 14:00

Hej!
Nu närmaar det sig allt mer den STORA DAGEN!!!Det är väl på lördag om jag inte minns fel?
Hoppas allt är väl med er, och att ni får en underbar bröllopshelg!

Kram

http://yvonnek.bloggplatsen.se

Carina Andersson

15 augusti 2010 22:51

Hej Yvonne!

Nu HAR den STORA DAGEN varit!! Visst, du hade alldeles rätt; Det var i går, läs lördag. Vilken dag vi hade!! Jag har skrivit om det i min blogg men som jag också nämnde där: Det är jättesvårt att återge denna dag, full av överraskningar, trevliga arrangemang med bara ord. Det var OBESKRIVLIGT UNDERBART!!
Tack för din hälsning!! Hoppas att allt är bra med er!!
Kramar
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards