Alla inlägg den 15 november 2010

Av Carina Andersson - 15 november 2010 22:03

I dag har det verkligen varit måndag i ordets rätta bemärkelse  

Det började med att jag fått "fel" bokning på jobb ( fast jag blev varmt välkommen på det stället, då jag dök upp) Så det var "bara" att köra till det "rätta" stället. Otur bara att jag matat parkeringsautomaten full med en kronor;(( Nästa problem var att jag inte kunde komma ut från parkeringsplatsen då där stod en långtradare med släp som inte kunde få plats att svänga runt.........Jäkta iväg för att fylla på ytterligare en pengautomat och nu visade sig att detta inte räckte till hela dagen utan bara halva. Nåväl, de blev glada på det rätta distriktet då jag kom och dagen löpte på, hyggligt bra........bortsett från att jag fick "tanka" på nya pengar på automaten o inte bara en gång mer utan TVÅ!!! Har jag egentligen tjänat några pengar idag????


På eftermiddagen en begynnande ( ja, eller rättare sagt, den som jag haft sen i onsdags i förra veckan) huvudvärk. Körde ut om till stallet o gjorde vid till Amy och sen hem o äta middag. Efter maten tog jag ut Wilma på en promenad. Mörkt som det är vid denna årstiden o då vi skulle gå vid landsvägen så var ju bara reflexer till oss båda ett måste! Nu var det bara det, att jag inte hittade hundarnas reflexvästar, så jag fick ta en av våra till Wilma. Nu blev ju det liiiiite för stort för henne ( fast hon är en stor flicka) så jag tog isoleringstejp och tejpade ett par varv runt magen på henne  Hon såg rättså rolig ut!!!

Efter en stunds promenad dyker helt plötsligt regionalbussen upp o jag får en snilleblixt! Wilma har ju inte åkt buss tidigare och nu såg jag bara tillfället att göra det! Saken var ju bara den att jag inte hade några pengar med mig. Man brukar ju inte ha det, när man "ränner" omkring på landsvägen. Så jag fick helt enkelt fråga busschauffören snällt om vi inte kunde få åka en hållplats gratis, rent i utbildningssyfte för hunden  Snäll som han var, så fick vi åka!! Wilma hoppade glatt ombord och tog den lilla turen med ro!! Jättesnällt gjort!! 

Senare på kvällen åkte jag o Bosse till brukshundsklubben och medverkande i första klickerträningen för Wilma. Fast huvudpersonen skulle inte vara med idag, då det var vi förare som skulle få grundläggande information. Det kommer att bli mycket hjärngympa, både för mig o Wilma men det ska bli roligt!!!


Jag HATAR: Parkeringsautomater

Jag TYCKER om: Snälla människor, idag, framför allt busschaufförer


Carina

Ovido - Quiz & Flashcards