Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Carina Andersson - 24 augusti 2010 20:57

I går var jag på Ikea med Marcus. Det enda vi handlade var en glass.........till mig! då Marcus var sur för att vi "råkade" köra dit, efter det att jag hämtat honom på skolan  Men sen var jag bara "tvungen" att "stjäla" en låne katalog......De nya 2011:orna var ju komna!!!! O det kan man ju inte motstå  Men det visade sig vara ogjort.........Katalogen låg i brevlådan idag  


I går var jag, Bosse, Wilma o Kellie på aktivitetsträff på brukshundsklubben. Vi blev instruerade i klicker, vilket var väldigt imponerande att se!!! Vi fick se hur man förstärkte ett beteende samt "shaping". Det bjöds på grillad korv, kaffe o kaka och hundarna tyckte att det var spännande, ända tills att det började att spöregna!!!

Wilma, brukshund, som hon är, satt o blinkade med sina vita ögonfransar och drog upp framtassarna för att torka av sig i huvudet  

I dag har jag inhandlat en klicker!


Här i kväll, när jag stod o diskade så reflekterade jag över att jag diskade 9 hundskålar samt att det är liiiiiiite bökigare att utfodra 9 hundar i stället för 7. 


På väg ut till Amy kom jag att ligga bakom en bil, modell äldre, på registreringsskylten ( en helt vanlig) så stod det USE. Lite roligt med tanke på åldern samt om man köper den i andra hand  


Carina

Ovido - Quiz & Flashcards