Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Carina Andersson - 25 augusti 2010 21:29

Ha, idag var det dags för Wilma att börja på allmän lydnad. Jag gick den korta promenaden bort till klubben och vi var där i god tid. Rätt som det var så var klockan 19:00 o kursen började. Som jag fått information om så kom man bara dit och tränade på det man ville/kunde eller ville lära sig och var det nåt problem så fanns där en instruktör att fråga. Instruktör.....Jo, tack! En kille som hette Jonas kommenderar oss på en linje o frågar om "säkra" hundar. Säkra? Tänkte jag.....Vad är detta? Skottträning eller? Nej, det var platsläggande, gå i från hundarna o de skulle ligga där i ca: 3 min. Jag tänkte att jag HAR kommit i FEL grupp men nej, ingen verkade reagera på att där fanns en Vit Herdehund som inte såg så stor ut och med helt "fel" proportioner.

Då jag tittar ner på Wilma, har hon redan "fattat" saken o lagt sig  Jag väljer att behålla kopplet på, säga stanna o lämnar henne, i knappa kopplets längd. Sen går jag tillbaka o berömmer o ger godis.  

Men vad nyttigt! Bara det att kunna ligga ner, tillsammans/omgiven av hundar hon inte känner o känna sig trygg ändå!!!!

Jag o Wilma tränade också på linförighet, både med o utan koppel. Sitt, ligg samt att vi bad om hjälp till en inkallning. Jonas, instruktören, berömde Wilma och sa att; Henne får du säkert glädje av!! Jätte roligt!!!

Hon är TOPPEN tjej. Mycket motor o fart men också med en väldigt tydlig "på o av knapp" 


Amy vilar idag o i morgon. Jag hade trott att vi skulle kunna träna för Carina i morgon men Håkan, vår fysioterapeut, tyckte att hon skulle vila. 


Carina

Ovido - Quiz & Flashcards