Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Carina Andersson - 7 januari 2011 18:55

Tidig morgon, eller natt, om man hellre vill säga det när klockan är 03:10 steg jag upp. Anledningen till detta var att jag o My skulle åka till Göteborg o hundutställningen på My Dog. Det hör inte till de mindre utställningarna ska sägas. Det är en internationell utställning som är mycket populär = Många hundar med dito mattar o hussar  

Jag skulle ställa Wilma som nu uppnått junior ålder o My hade med Charlie. Jag är helt klart imponerad av Wilma....... Hon är alltså inte mer än 9 1/2 månad gammal och det är bara hennes tredje utställning, sen komma in i detta "gyttret" och bara ta det helt lugnt o avslappnat!!!!! JÄTTEDUKTIGA tjej!!! Hon är så trygg i sig själv och hon är en glädje att ha med sig, sen spelar det ingen roll vad det är vi gör! 

Det var i alla fall en italiensk domare som skulle döma Vit Herdehund och även han blev förtjust i vår "lilla" tjej! Hon fick ett 1:a pris med HP och jag är SÅ NÖJD!!! Kritiken var jättebra men framför allt o åter igen, en eloge till denna underbara hund som är så följsam och fokuserad!!! Visst, sen kan vi finputsa och träna lite mer på "finliret" men som sagt; Sett till ålder, omgivningen så kan det inte bli bättre!!!

Vi fick en fin liten silverpokal och sen var det bara "tvunget" att köpa en första pris rosett samt den STÖRSTA HP rosetten dem hade!!! ( de är redan upphängda, om än provisoriskt vid min dator )

Jag passade även på att köpa varsin tävlings/utställningsbok till Wilma o Betty. Betty fick också en boll med snöre med en, typ, bjällra i . En sådan boll visade hon nämligen ett STORT intresse för, hemma hos My o Rickard. Vilket fall som helst så blev hon jätteglad över bollen men mest glad blev hon över att Wilma kom hem igen!!!! Alla hundarna blev helt "fjolliga" över att se varandra igen och nu är flocken återigen komplett o lugnet har lagt sig ! 

Roligt var det också att träffa Bettans pappa, Eski med matte o husse samt alla andra nya Vit Herdehunds människor!!!
GRATTIS åter igen Maria o Eski som blev BIR idag!!!!! 

Det var också jätteroligt att Wilma´s kullsyster, Cirka´s matte, kom fram o presenterade sig!!! 
Tack också till Malle o Niklas som följde o supportade oss vid "ringside"! Jag kan inte mer än tro att det tyder på att ni vill sätta upp er på valplistan, för Vit Herdehund   

Efter att Vit Herdehunds klassen var avklarad så flyttade vi vår packning med hundar bort till collieringen. Domaren där hade en domar aspirant så det tog en väldans TIIIID att bedöma var och en hund. Vi hade nog trott att Charlie skulle få en bättre utdelning, än den han fick.......Nu blev det bara en slät etta.....


Nåja, vi har i alla fall haft en jättetrevlig dag, tillsammans med trevliga människor men man känner sig liiiiite sliten, så här på kvällskvisten. 

Har föresten inhandlat en sak till mig SJÄLV......Jag köpte nämligen min efterlängtade pippitröja!!!!! Snacka om att man fick nostalgi känningar  


My var snäll o tog foto av Wilma o mig i ringen, bifogar dessa snarast möjligt!

Nu ska HUNGRIGA vovvar få mat!!!

Carina

P.s Tack för ett TREVLIGT sällskap i dag Loppa!!!

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards