Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Carina Andersson - 12 januari 2011 18:33

Vår fina lilla kanin, Plutten låg död i sin bur i eftermiddags;;(((
Han hade bara gått in o lagt sig i "bodelen" av buren, lagt sig ner på sitt ena, långa mjuka öra o somnat in. Det är knappt man klarar av sådant......Fy, vad jag tycker det är jobbigt och jag fick tårar i ögonen och fick svälja ett antal gånger. 

Visst, han var gammal, mellan 7-8 år men ändå......RIP Plutten.


Andra vardagliga grejer som man kan skriva om, fast inte lusten är så stor att skriva om nåt annat, får väl bli följande:


Jobbat på ett boende idag. Jag fick kökstjänsten idag, annorlunda men skoj! Jag kan lova att tiden gick fort! Gjorde till mig genom att baka två sockerkakor och dukade lite extra fint. Måste varit bra då ett par tre stycken av de boende tyckte att jag kunde komma i morgon med. Då känns det i alla fall att man gjort ett bra jobb!

Trött som as dock, när jag körde hem. Handlade på hemvägen. Det fick bli Citygross, för de hade billigt högrev. Tänkte göra kalopps, i en av dagarna. Men här kommer en sak att nämna.........Dessa j------vla kundvagnar  Har jag fått förslitningsskador på mina armar, axlar o jag vet inte vad, så är det definitivt beroende på den vagnen JAG fick fatt i!!!!! Drog den inte till höger, så var det åt vänster eller gick den knappt att köra framåt!!!

Nå, till kassan efter mycket slit! O var hamnar man..........Jo, JAG hamnar i den sämsta kön, där ALLT går LÅNGSAMMAST!!!!!

Väl hemma, efter att ha varit ute hos Amy direkt, så var jag VÄLDIGT NÄRA att köra i med bilen, i vår ena grindstolpe.........Bara för att få reda på det tragiska med ninis  


Till tröst på denna, till denna slitna människa, är känslan när jag står o diskar o känner en liten nos som vilar på mina fötter.........lilla Bettan!!!!

DÅ kändes det allt lite BÄTTRE  


Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards