Direktlänk till inlägg 25 november 2013

ETT STEG FRAM OCH TVÅ BAK

Av Carina Andersson - 25 november 2013 22:50

Ja, inte allt för lätt med teknikens under och snart får jag väl betala för IT support till svärsonen;)

Men ärligt talat; Får jag rätt på en sak, idag var det Outlook inställningarna till mailen så är det något annat som inte funkar som jag vill......Och den enda som är "skuld" till det, är ju den som sitter bak skärmen, alltså jag;) Nu vill jag ha rätt på Outlook kalendern så att den synkas, helst sladdlöst, via laptopen och mobilen och vice versa.

Det tar också rätt lång tid, tiden springer i väg ganska fort, när man väl sitter där och knappar sig fram och tillbaka.

Så idag har jag pendlat mellan datorn och förberett för första Advent. ALLA fönsterna i huset är putsade, in och utsida och ljusstakarna är uppe! På fredag ska jag dra fram dammsugare, trasa och mopp och sen kan vi lägga helgen på annat "matnyttigt" än att städa;)

Lite märkligt och likadant varje år.......FB gör ju inte saken bättre, det ÄR en stressig tid ( advent/Jul) och man blir ju inte mindre stressad över alla duktiga människor som pyntar både hit och dit......Alla "måsten" som ska göras etc.....

I bland får man känslan att det är en tävling! Vem i grannskapet blir först att stoltsera med mest pynt, det mest välstädade hemmet, största och snyggaste granen etc??


Puh, idag har det varit KALLT!! Men underbart med klart fint väder på dagen!

I stallet höllt jag på att frysa fingrarna av mig och det är nog läge att köpa nya, varma ridhandskar!

Amy fick en massa morötter att mumsa på och fick en lagom ridrunda. Hon är så go, fina hästen!!


Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards